Mektubat-ı Rabbani-Tam Metin Tercümesi-Abdülkadir Akçiçek-Çile Yayınları-1979
215.Mektup
- Ayrıntılar
- Kategori: Mektubat-ı Rabbani
- Gösterim: 4936
215. MEKTUP
MEVZUU : Dünyanın zemmi..(Kötülenmesi)
***
NOT : İMAMI RABBANİ Hz. bu mektubu, Mirza
Darab'a yazmıştır.
***
Mübarek mektubunuz geldi. Tam bir tavazu ile
yazılmış.. Bu tavazuunuz, sermayesi olmayan bu ehlûllaha karşı oluyor ki; fıtrî
istidadınızın güzelliğinden gelmektedir.
Allah-ü Taâlâ, bizden yana sizi en güzel
mükâfatlara nail eylesin. Habibi hürmetine.. Ona ve âline salât ve selâm..
***
Ey Oğul,
Dünyalık erbabı ve zenginliğe sahip olanlar,
büyük bir belâya müptelâ olmuşlardır.
Halbuki dünya, Sübhan Hakkın buğzettiği bir
şeydir. Tüm necasetlerin en kötüsü, onların nazarında süslü gösterilmiştir:
Altın yaldız yapılan necaset, şekerle kaplanan zehir gibi.. Onun böyle olmasına
rağmen, akl-i selim sahibi, bu düşük dünyanın şenaatini bulmaktadır. Bu hoşnut
olunmayan şeyin, kabihliğini delille isbat etmektedir. Bu mana icabı olarak,
ulema şöyle dedi:
— Eğer bir kimse, malını, zamanın en
akıllısına verilmesi için vasiyet etse, bu malın gani gönüllü zahide verilmesi
gerekir.
Çünkü bunlar, dünyadan gönüllerini
çekmişlerdir. Dünyaya rağbetli olmamaları, bunların akılda kemalîi olmalarına
delâlet eder.
Durum böyle olmasına rağmen, Sübhan Hak,
rahmetinin kemalli oluşundan; mücerred akim şehadeti ile yetinmedi. Buna naklî
şahidi dahi ekledi. Böylece, bu hiç para etmeyen metaın hakikatına muttali
kıldı. Yani: Peygamberlerin dilleri ile.. Ki onlar: Âlemlere rahmettir. Onlara
salât ve selâm.. Onlann dili ile, bu kötü dünyaya mahabbet edilmemesini, ona
alâka duyulmamasını beliğ bir şekilde men etti.
Anlatıldığı manada, iki âdil şahidin
şehadetinden sonra; bir şahıs, şeker olabileceği vehmine dayanarak zehiri
yerse., hayalî altın sanıp necaseti tercih ederse., artık bu kimse: Tam manası
ile sefih, zekâsı zayıftır. Hatta, resullerin verdiği doğru haberleri inkâr
etmektedir. Onlara selâm.. îşin hakikati budur. Durumu böyle olan bir kimseye
verilecek hüküm, münafıklık hükmüdür. Ki onda: İmanın sadece sureti vardır.
Böyle bir iman dahi âhirette menfaat sağlamaz. Dünyada, ise dünyaya ait malı ve
kanı korumaktan gayrı bir netice vermez.
***
Bugünden tezi yok, kulaktan gaflet pamuğunu
çıkarmak lâzımdır. Aksi halde yarın hasretten ve nedametten başka bir şey hâsıl
olmaz.
Haberleşmek şarttır.
Bir şiir:
Bir gurur metaldir dünya ancak;
Gurur metaını kim seçip alacak?.
Geçen geçti, umulan da gaybdedir;
Sana kalan durduğun andır ancak..
***