Önsöz

Giriş

1- Tesavvufcuların kitâbları şirk dolu imiş.Buna İmâm-ı Rabbânî hazretleri cevâb vermektedir.

2- Ameller, ibâdetler imândan parça imiş. Buna, Emâlî kasîdesinden ve Hadîkadan cevâb verildi..

3- Ölmüşden ve uzakdakinden yardım istemek şirk imiş 

4- Tesavvufcular, kâfir imiş. Mürîd şeyhine tapınıyormuş. Buna(Üsûl-Ül-Erbe'a) kitabından terceme ederek cevâb verildi. 

5- Türbe yapmak, kabr ile teberük şirk imiş. Bu iftirâlarına (Savâık-ı İlâhiyye)kitâbından terceme ederek cavâb verildi

6- Eshâb ve din büyükleriPeygamberimizden başka kimse ile bereketlenmezmiş.

7- Tesavvuf Hind yehûdîlerinden alınmış.Buna Muhammed Ma'sûm hazretlerinden cevâb verilmiştir. 

8- Ölüden bir şey beklemek, Evliyânın rûhları hâzırdır demek şirk imiş. .

9- Resûlullahı övmek, ondan yardım istemek şirk imiş.Buna(Mir'ât-i Medîne) kitâbından cevâb verildi. 

10- Ölüye yalvarmakla, şefâ'ati elde  edilmez diyor.

11- Şeyhlere, Ahmed Bedevînin mezârına tapınılıyormuş.

12- Peygamber yardımedebilseydi, Eshâb arasındaki fitneyi önlerdi diyor.

13- Kasîde-i bürde gibi medhiyyeler şirk dolu imiş. Buna Muhammed Ma'sûm hazretlerinden cevâb verilmiştir .

14- Türbeleri yıkmalı imiş. Buna, İbni Hacer hazretlerinin (Zevâcir) kitâbındancevâb verildi.

15- Mescide girenlerin, hucre-i se'âdeti ziyâret etmeleri caiz değilmiş. Buna (Mir'ât-i Medîne) kitâbından cevâb verildi.

16- Okunan salevâtın haber verildiğini kendi de yazmaktadır.

17- Evliyâdan yardım istemek şirk imiş.Buna, allâme Ahmed ibni Kemâl efendiden cevâb verilmektedir.

18- Evliyânın kerâmetlerine küfr, şirk demektedir. Buna, imâm-ı Rabbânî hazretlerinden ve (Mevâhib) den  cevâb verildi.

19- Evliyâ kerâmet satarmış. Velî ile zındıkları karıştırıyor. Buna Muhamme Ma'sûm hazretlerinden  cevâb verildi.

20- Allah ve mü'minler sana kâfîdir âyetini yanlış aanlatıyor. Buna (Berîka)kitâbından cevâb verildi.

21- Mezheb imâmlarına uymak sapıklıkimiş.

22- Ölülerden şefâ'at beklemek şirkmiş.Buna (Hadîka) kitâbından cevâb verildi.

23- Ehl-i sünnet, Kasîde-i bürdeyi Kur'ândan üstün tutuyormuş.

24- Ölü duymaz, fâide vermez. Ondan birşey istemek şirk olur diyor. Buna  (Minhat-ül Vehbiyye) kitâbından cevâb verilmektedir.

25- Vehhâbîlerin ictihâdlarının bozuk olduğunu kendileri de söylemektedir.

26- Kabr ziyâretine izn verildi. Sonradanbid'atlar karıştı diyor. Buna (Râbıta-i şerife) risâlesinden cevâb veriyoruz.

27- Resûlullah, salevât okuyanları bilir diyebilmektedir.

28- Eshâb-ı Kirâmın veTâbi'înin üstünlüklerini bildiriyor.

29- Diriden yardım istenir. Ölüden yardım istenmez diyor. Buna (Merâkıl-felâh) ve (Zevâcir) den cevâb verilmektedir.

30- Ölü için adak yapmak, hayvan kesmek şirk imiş. Buna (Minhat-ül Vehbiyye) kitâbının sonundaki (Eşedd-ül-cihâd) kitâbında  arabî olarak cevâb verilmektedir.

31- Vehhâbîlerin sapık olduklarını bildiren fetvâ. Bu fetvânın aslı (Minhat-ül Vehbiyye) kitabının sonunda arabîolarak mevcûddur.

32- (Cevâb-ı Nu'man) adındaki vehhâbî kitâbına (Mektûbât) dan cevâb verildi.Mevlid kıssası ve Delâil-ül-hayrât okumanın meşrû olduğu isbât edildi .

33- Tesavvuf ve tarîkatlar sonradan ortaya çıkmadı. Bunları islâm dîni emretmektedir. Buna (İrşâd-üt-tâlîbin) kitâbından cevâb verildi.

34-Tasavvuf ve keramete inanmıyanlara Hadîka) kitâbında cevâb verildi.

35- Kıyâmet günü, herkes sevdiğinin yanında bulunacakdır.

36- Vehhâbîliğin başlangıcı ve yayılması .

37- Vehhâbîliğin ortaya çıkışı ve bozuk inmançları (Mir'ât-ül haremeyn) den alındı.

38- Vehhâbîlerin Tâifde müslimânları öldürmeleri ve yağmaları.

39- Vehhâbîlerin Mekke'de yapdıkları işkenceler (Mir'ât-ül haremeyn) den alındı.

40- Vehhâbîlerin Medîne'ye girmeleri ve yağmaları. (Mir'ât-ül haremeyn) denalındı.

41- Mubârek şehrlerin Vehhâbî habîslerinden geri alınması.

42- Mekke ve medîne şehrlerini Osmânlılar vehhâbîlerden kurtardıkdan

sonra, yapılan kıymetli eserler.
Anasayfaya dön Kapak Sayfası
Sadakat.Net © İslami web hizmetleri