7-ARAF SÜRESİ
27- Ey
Âdemoğulları, sakının şeytan sizi de belaya düşürmesin. Ebeveyninizin
(babanızın ananızın) kötü yerlerini, (Mücahid'in tefsirine göre
kendilerine fenalık veren günahlarını) kendilerine göstermek için
elbiselerini soyarak, üzerlerindeki takva elbisesini sıyırtarak
cennetten çıkmalarına sebep olduğu gibi sizi de aldatıp fitne ve belaya
düşürmesin, sakının. Çünkü o ve o kabilden olanlar sizi, sizin onları
görmeyeceğiniz yönden görürler. İblis de cinden olduğundan, o şeytan ve
onun hemcinsleri nesil ve insan askerleri gözünden gizlenebilen cin
güruhundandırlar. Ve hafiye ve casus gibi insanı görmediği tarafından
vurur avlarlar. Tefsirciler demişlerdir ki, bundan insanın şeytanı hiç
görmeyeceği sanılmamalıdır. Görülmeyecek yönden görebilmek hiç bir
şekilde görülememeyi gerektirmez. Gerçekte bir insan bile diğer insanı
göremiyeceği yönden görebilir, şeytan da insanı böyle görmediği
tarafından aldatır ve hatta bazan görünür de şeytan olduğunu sezdirmez,
şeytan olduğunu gizlemiyerek göründüğü de olur. "Şeytan sizi belaya
uğratmasın." yasaklaması da gösterir ki, bir insan için şeytanın
fitnesinden geri durmak ve çekinmek mümkündür. Demek ki şeytan, gözle
görünmediği halde bile onun şeytanlık ve aldatma noktaları bilinebilir.
Ve bilinemediği halde bile takva giysisi, iman ve korku hissi onun
fitnesine en kuvvetli bir engel teşkil eder. İnsan dışıyla ve içiyle
maddî ve manevî bakımdan silahlanmış olur. Takva elbisesi, ile içinden
dışından giyinmiş bulunursa, şeytan ona görmediği tarafından, gördüğü
halde bile etki edip aldatamaz. Şu halde şeytandan takva elbisesi ile
sakının. Muhakkak ki biz şeytanları iman etmeyen imansızların dostları
(velileri, âmirleri, iş başları, başlarına bela olmuş yakınları,
arkadaşları) kılmışızdır. İmansızlıkla şeytanlık arasında bir çekicilik
vardır. Korusuz bahçeye haşerelerin üşüştüğü gibi "Muhakkak biz
kâfirlere şeytanları gönderdik, onları günaha sevkediyorlar." (Meryem,
19/83) âyeti delaletince imansız kalblere de şeytanlar musallat olur.
İmansızlar şeytanlığı sever, şeytana mahsus hasletlere, hareketlere
meftun olurlar. Hayırsız, hayırsızla düşer kalkar, eşkiyanın reisi, en
büyük haydut olur. Bunun gibi imansızların bütün eğilimleri şeytanlıkta
olduğundan önlerine şeytanlar düşer, başlarına şeytanlar geçer ve artık
onları diledikleri yere sevkeder, soydurur, soyarlar.
Ana
Sayfa