Değişiklik
yok etmek demektir
Bid’at sahiplerini sevmemek
hatta buğdi fillah
etmemiz lazım ama iç içeyiz ne yapmamız lazım? CEVAPSevmemek başka iyi geçinmek
başka. Herkes ile iyi geçinmek gerekir. Bid’at ehli, küfre düşmemişse
müslümandır. Din kitaplarımızda, kâfirlerin bile kendilerinin değil,
itikadlarının pis, kötü, yanlış olduğu bildirilmektedir. Bid’at ehlinin
hâli de buna benzer. İmam-ı Rabbani
hazretleri buyuruyor ki: (Bid’at ehli, yapacağı
değişikliklerle, dini düzelteceklerini, olgunlaştıracaklarını zannederek
bid'at çıkarıyor, bid'atlerin zulmetleri ile sünnetin nurunu örtmeye
çalışıyorlar. Bunlar, dinin noksanlıklarını tamamladıklarını iddia ediyorlar.
Bilmiyorlar ki din noksan değil, kâmildir. Dini noksan sanıp, tamamlamaya
[çağa uydurmaya, çeşitli bid’atler çıkarmaya] çalışmak, Maide suresinin,
(Bugün sizin için dininizi ikmâl eyledim.
Üzerinize olan nimetimi tamamladım ve size din olarak İslamiyet’i vermekle
razı oldum) mealindeki 3. âyetine inanmamak olur. (m.260) (Her bid’at sünneti
ortadan kaldırır. Bid’atler, reformlar, herhangi bir bakımdan olsa bile,
sünnetten fazla oluyorlar. Bu fazlalık, sünneti değiştirmek demektir.
Değişiklik ise, yok etmek demektir.) (m.186) Konunun herkes tarafından
anlaşılması için basit bir örnek verelim: Mesela bir I harfi yazalım. I nın üstüne yatay olarak çok kısa bir çizgi
daha çizersek T olur. Peki
I harfi ne oldu? Çok küçük bir çizgi yüzünden
kayboldu gitti, T oldu. Bu
nedir diye sorulduğunda T
denir. Halbuki az önce I
idi. Peki T harfinin üzerindeki bu çok küçük yatay
çizgiyi biraz aşağıya koyarsak ne olur? T kaybolup gider, yerine haç
işareti gelir. Yani bambaşka şey oldu. Üstelik kâfirlerin saygı
duyduğu, taptığı bir işaret oldu. Bu nedir diye sorulduğunda haç işareti
denir. Bu çok küçük yatay çizgiyi
tam ortaya koyarsak ne olur? T
kaybolup gider, yerine + işareti gelir. Bu nedir diye sorulduğunda + işareti denir. Halbuki daha önce I idi. Bid’atler de buna benziyor.
İmam-ı Rabbani hazretlerinin buyurduğu gibi (değişiklik yok etmek demektir.)
Bu yok etmek, mekruh olabilir, haram olabilir veya küfür olabilir. Bu
yazılar iyi anlaşılırsa, bid’atin zararı, bid’at ehlinin hem dine, hem
kendine hem de başkalarına zararı daha iyi anlaşılmış olur. Bu yüzden,
bid’at ehliyle olsun, kâfirlerle olsun dostluk kurmanın, onların itikadlarını
sevmenin zararına uğramamak için uzak durmak, görüşmemek lazımdır. Bu, kavga dövüş etmek, münakaşa etmek demek değildir.
Onların itikatlarını sevmemek demektir. Bu yüzden herkes ile iyi geçinmelidir.
Münakaşa etmemeli, kaba davranmamalıdır. Bir kâfir bile kelime-i şehadet getirip müslüman olursa, tertemiz insan olur, din
kardeşimiz olur. |
Anasayfaya dön | Konulara dön |
Sadakat.Net©İslami web hizmetleri |