19’cular ve Domuz
yağı
Ondokuzculuk
dini bâtıldır
Fanatik Hıristiyanlar Peygamber efendimiz 571’de doğduğu ve İstanbul 1453’te alındığı için, bu sayıların toplamı olan 13 sayısını uğursuz sayarlar. Bunun için 13 numaralı odaya girmez, 13 numaralı evde oturmaz ve 13 sayılı, her şeyden kaçarlar. İslamiyeti yıkmak için çalışan Behailer de, 19 sayısını mukaddes sayarlar. 19 gün oruç tutarlar. Her Behai, 19 günde bir, 19 Behaiyi davet eder. Genel adalet evi dedikleri meclise 19 kişi seçerler. Behaullaha peygamber derler.
19 fiziksel mucize diye bir şey çıkardılar. Bu konuda Diyanet İşleri eski Başkanlarından Tayyar Altıkulaç, diyor ki: Ben, Reşat Halifenin 19’la ilgili tebliğini tercüme etmekle hatalı, belki de maksatlı bir teşebbüsün yayılmasına vasıta oldum. Yanılmayan yalnız Allah’tır. Daha sonra ben Resulullahım, yani Allah’ın elçisiyim diyen Mısırlı Reşat Halife, 19’a uyduramadığı için Tevbe suresinin son iki âyetini inkâr etmiştir.
Kur’an-ı kerimdeki
114 sureden yalnız 3 tanesi 19 âyettir. Bir tanesi de 19’un iki katı
yani 38 âyettir. Diğer 110 sure, 19’un katı değildir. 1, 2, 3, 4, 5,
6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ve daha başka sayıların katı kadar âyet-i
kerime vardır. Elbette bunlar maksatsız değildir. Fakat her yazıda,
her kitapta 19 veya 19’un katı olabilir. Buna herhangi bir mana vermek
yanlıştır. Mesela Edip Yüksel, Reşat Halife’nin on dokuzculuk bâtıl
dinine girince, Sadreddin hoca, (Oğlum Edip mürted oldu) demişti. Bunun
harfleri de 19’dur. (Reşat Halife kâfirdir), (19’culuk dini bâtıldır),
(On dokuzcular haindir), (Ve 19’cu süper cahildir) ifadelerinde de 19
harf vardır.
Hıristiyanlar,
Behailer ve on dokuzcular rakama önem veriyorlar. Bunların hepsi hurafedir.
On dokuzculardan, çeşitli sualler geliyor. Birkaç tanesini de burada
bildirelim. 19’cu soruyor:
19 sayısı asal sayıdır. Hiçbir rakama bölünemez, Allah’ın birliği de
bölünemez. CEVAP 1, 3, 5, 7, 11,
13, 17 rakamları asal değil mi? Bunlar hangi rakama bölünebilir ki?
Başka bir soruya
geçip diyor ki: 74. surenin 30. âyetini gözardı edemezsiniz. CEVAP Müddessir suresinin
30. âyetinde, mealen (Cehennemde
19 melek vardır) buyuruluyor. Beydavi tefsirinde diyor ki: Ebu Cehil
bu âyeti işiterek kavmi arasında maskaralığa kalkmıştı. Kâfirlerden
güçlü kuvvetli bir adam olan Ebu Esved bin Üseyyid bin Kilde “Ben o
meleklerin 17’sine yeterim. Siz de ikisinin hesabını görün” demişti.
Bunun üzerine sonraki âyetler nazil olmuştur. (Cehennemin görevlilerini yalnız meleklerden kıldık. Meleklerin
sayısını [19 olarak]
bildirmekle de, inkârcılar için bir fitne
[imtihan] yaptık. Böylece inananların
imanlarının artmasını sağladık. İnkârcılar “Allah bu misalle ne demek
istiyor ki” derler. İşte Allah, böylece, dilediğini saptırır, dilediğini
de doğru yola eriştirir.) [Müddessir 31]
Kur’an-ı kerim
Resulullahın en büyük mucizesidir. Bir mucize olarak 19’cuların çıkacağı,
onların inkârcı olacakları bu
âyetle mi bildiriliyor acaba? 19’cu, bu âyetten de umduğunu bulamayınca
diyor ki: “83. surenin 9. âyetinde (Bu rakamlanmış kitap) ifadesini
nasıl görmezlikten gelirsiniz? CEVAP Bektaşi gibi
cümlenin yarısını alıyorsun. Bektaşi (Namaza yaklaşmayın, sarhoş iken)
âyetinin ilk cümlesini aldığı gibi, sen de ifadenin yarısını almamışsın.
Mutaffifin suresi 9. âyeti (Kitabun
merkum=O yazılmış bir kitaptır) mealindedir. İfadenin tamamı ise
şöyledir: (Siccin nedir, bilir misin? O yazılmış bir
kitaptır.) [Tatfif 8, 9] Tefsirlerde siccin denilen şeyin kâfirlerin
amellerinin yazıldığı kitap olarak bildirilmektedir. Bu siccinin tarifidir,
Kur’an-ı kerim için söylenmiyor. 19’cunun hilesi
açığa çıkınca başka sorulara geçiyor. Aşağıda ve diğer maddelerde bunları
da göreceğiz inşallah. Reşat Halife
denilen Mısırlı mezhepsizin kurduğu 19’culuk dinindekiler, (Allah Kur’anda
domuz etini haram ediyor, yağına haram demiyor. Domuz yağı helaldir)
diyorlar. CEVAP Bu sözde birkaç
hata var. Birincisi mantık, kıyas hatası. Bir hayvan leş ise, eti pis,
yağı temiz olmaz. Reşat Halife’nin mantığı ile Allah sadece etine haram
dedi, yağına veya pisliğine demedi diye, domuzun pisliğine helal denir
mi hiç? İkincisi, haram edilmiş hayvanların hepsini Kur’anda bulmak
mümkün mü? Mesela Kur’anda köpek eti yasaklanmıyor, yılan çıyan, kartal
gibi hayvanların haram olduğu yazmıyor. Kur’anda bulamadım diye bunlara
helal denir mi? İnanmadıkları Kur’an-ı kerimde buyuruluyor ki: (İhtilaflı bir işin hükmünü öğrenmek için Kur’ana ve Sünnete
bakın!) [Nisa 59] (İhtilaflı şeyleri insanlara açıklayasın diye bu Kitabı sana
indirdik.) [Nahl 44, 64] (Resulüme uyun ki, doğru yolu bulun!)
[Araf 158, Nur 54] (Resule itaat eden, Allah’a itaat etmiş olur.)
[Nisa 80] (O Peygamber, güzel şeyleri helal, çirkin şeyleri haram kılar.) [Araf 157]
Allah, sadece
Kur’ana bakın demiyor, Sünnete de bakın, Resulüme uyun diyor. Kur’anı
o açıklar diyor. Allah’ın bu âyetlerine inanmayan Kur’ana ve Allah’a
inanmış olur mu? Bunun için (Yalnız Kur’an) diyen sapıklar, kesinlikle
Kur’ana ve Allah’a inanmıyorlar. Hadis-i şeriflerde hangi hayvanların
yenilip yenilmeyeceği açıkça bildirilmiştir. Kur’an-ı kerimi açıklamak
gerektiği gibi hadis-i şerifleri de açıklamak gerekir. Kur’anda, (Bilmiyorsanız
âlimlere sorun) da buyuruluyor. (Nahl 43)
Bu âyetler, Resulullahın
sözünün dinde delil olduğu gibi, âlimlerin de delil olduğunu bildiriyor.
Bunları delil olarak kabul etmeyen Kur’ana nasıl inanmış olur ki? (Yalnız
Kur’an) diyenler Allah’a, Kur’ana ve Onun Resulüne inanmayan kimselerdir.
Resulullahın sözünü kabul etmeyenlerin kâfir oldukları yine Kur’anda
bildiriliyor: (Allah ile resullerinin
emirlerini birbirinden ayırıp ikisi arasında bir yol tutmak isteyen
kâfirdir.) [Nisa 150,151]
19’cu, inat ederek
diyor ki: Domuz yağının haram olmadığını, Allah’ın elçisi R. Halife,
6. surenin 145 ile 146. âyetini birbiri ile kıyaslayarak yapmıştır.
CEVAP O âyetler yeni
mi indi? Resulullah efendimiz o âyetleri nasıl açıkladı? 1400 senedir
binlerce İslam âlimi geldi. Hangi İslam âlimi domuz yağı helal dedi
ki? 146. âyette Yahudilere eti yenen hayvanlardan koyun ve sığırın iç
yağının haram edildiği bildiriliyor. Buradan domuz yağının helal olduğuna
nasıl kıyas edilir ki? Ne diye Reşat Halife’nin kıyasına inanıyorsun
da, Resulullahın bildirdiğine inanmıyorsun? Allah, Resulüne vahiy ile
bildirmiş o da bize bildirdi. Allah’a inanan vahye de inanır. Resulünün
sözleri vahye dayanır. (Necm 4)
19’cu yine inat
ederek diyor ki: Bence içki günah diye üzümü yasaklamak gibi, domuz
eti günah diye yağını, derisini ve gerisini yasaklamak anlamsızdır.
CEVAP Dini hüküm hakkında
sence, bence olur mu? O zaman insan sayısınca din olur. Buna da din
değil, dinsizlik denir. Dinde nakil esastır. Din bilgileri zamanla değişmez.
Allah ve Resulünün sözleri senettir. Bu yüzden, bizim gibilerin Kur’an
hakkında görüşleri geçersizdir. Çünkü hadis-i şerifte, (Kur’anı kendi görüşüne göre açıklayan kâfir olur) buyuruluyor. |