Alıştıra alıştıra
dini bozmak
Gazetelerde çıkan habere göre, eski din görevlilerinden birisi,
ara sıra çıkışlar yaptığı gibi, yine (Kur’anda beş vakit namaz yok,
üç vakit var. İslamiyet kolaylık dinidir. Hiç kılmamaktansa üç vakit
kılmak daha hayırlıdır. Öğle ile ikindi akşam ile yatsı birleştirilmeli)
diyor. Hem üç vakit var diyor, hem beş
vakti üç vakitte kılalım diyor. Bunda bir tezat yok mu? Bir de kolaylık
dini demek, kolayına gelen yapmak değildir. 30 gün ramazan orucu çok
diye üç gün oruç tutmak kolaydır ama, Allah’ın emri yerine gelmiş olmaz.
Bir gün oruç tutmak daha kolaydır. En kolayı da hiç oruç tutmamak ve
hiç namaz kılmamaktır. Yani bunu mu demek istiyor da, alıştıra alıştıra
mı söylemek istiyor? Bunun böyle desteksiz atışına, Abduhcu
bir profesör karşı çıkarak diyor ki: (Namaz beş değil üç vakit olsa alnım secdeden kalkmaz diyene
hiç rastlamadım.) CEVAP Peki rastlasaydı, beş vakti üçe mi indireceklerdi acaba? Bu
ne biçim mantık öyle? Şahsen ben bir benzerine rastladım. 40 sene önce
beraber çalıştığımız bir arkadaş, (Günde beş vakit namaz çok. Hıristiyanların
Pazar günü kiliseye gittikleri gibi haftada bir olsa, hemen herkes namaz
kılar. Haftada bir Cuma namazı kılınsa, böylece Müslüman sayısı da artır)
demişti. İnsanların demesinin ne önemi var ki? Dinimizde dört delil
yok mu? Niye bu dört delilden vesika aranmıyor? Delilden biri de icma’dır.
Resulullahla birlikte bütün Eshab-ı kiram,
Tabiin ve bugüne kadar gelen bütün âlimler beş vakit kılmıştır. Bu büyük
vesika değil midir? Ayrıca Kitap ve sünnetle de sabittir. Abduhcu diyor ki: (Somut olarak Kur’anda
beş vakit ifadesi geçmiyorsa da, Hz. Peygamberimiz gibi bir örnek var. O
hayatı boyunca namazı beş vakit kılmıştır.) Kur’an-ı kerimde beş vakit namaz bildirilmemiş de, Resulullah
efendimiz kendiliğinden mi beş vakit kılmıştır? Peygamber efendimiz,
Bekara suresindeki, (Namazları ve vusta namazını kılın) mealindeki
238. âyetini açıklarken, (Vusta namazı ikindi namazıdır) buyurdu.
(İ. Ahmed) Orta namaz Yukarıdaki âyette, (Namazları ve ikindi namazını kılın)
buyuruluyor. Arabi gramere göre, namazlar [salevat]
denince, ikiden fazla namaz anlaşılır. Çünkü iki namaz demek için, salevat [namazlar] değil, salateyn
[iki namaz] denilir. İkindi namazı vusta [orta] namaz olduğuna göre,
ikindi hariç, öteki namazların sayısı iki olamaz, ikiden fazla olması
gerekir. Üç de olamaz. Çünkü 4,6 gibi çift sayılı olmalı ki, ikindi
namazı tam ortada olabilsin. Yani ortadaki namaz ikindi olduğuna göre,
ondan önce iki namaz, ondan sonra da iki namaz bulunduğu meydana çıkar.
İsra 78, Kaf
39,40, Rum 17,18 âyetlerdeki namaz vakitleri de dikkate alınınca, namaz
vakitlerinin beş olduğunda hiç şüphe kalmaz. Allahü teâlâ Peygamber
efendimize (Kur’anı insanlara açıkla) buyuruyor. (Nahl 44 ) Resulullah da açıklayarak buyuruyor ki: (Beş vakit namaza devam edin!) [Taberani]
(Beş vakit namazla emrolundum.) [Buhari]
(Günde beş kere yıkananın kirleri temizlendiği gibi, beş vakit
namaz kılanın da günahları temizlenir.) [Buhari]
(Miraca çıktığım gece, beş vakit namazla emrolundum.)
[Buhari, Müslim] |
Anasayfaya dön | Konulara dön |
Sadakat.Net©İslami web hizmetleri |