Hadis uydurmanın cezası büyüktür Resulullah efendimiz, hadis uyduran ve uydurma hadisi nakleden
için ağır tehditlerde bulunmuştur. Mesela (Hadis uyduran Cehennemdeki yerine hazırlansın) hadis-i şerifi din
kitaplarında var. Böyle bir hadis-i şerif olmasa bile, hangi İslam âlimi
kitabına uydurma hadis alır? Mezhepsizler, (Uydurma hadisi kitabına
almak, ya ihmallik, ya gafillik ya cahillik veya hainlikten ileri gelir)
diyorlar. Gayet doğrudur. Peki Kütüb-i sittede,
diğer hadis ve tefsir kitaplarında veya İhya’da
uydurma hadis var denirse, bu büyük zatlar ihmallik, gafillik, cahillik
veya hainlikle suçlanmış olmuyor mu? O mübarek zatlara bunlar nasıl
yakıştırılabilir? Bir İslam âlimi uydurma hadisi kitabına alır mı hiç?
Cahillik denirse hâşâ İslam âlimi cahil olursa kim âlim olur ki? Gafillik
de öyle. Onlar gafil ise biz nasıl müteyakkız [uyanık] oluruz? Müctehid, bir hadis için uydurma diyebilir, bu da ancak kendisi
için geçerlidir. Bir muhaddis, İhya’da uydurma
hadis var dedi diye bizim de var dememiz caiz olmaz, bu haddini bilmemekten,
cahillikten, hatta hainlikten ileri gelen bir söz olur. Kur'an-ı kerimde,
(Âlimlere sorun) buyuruluyor.
Hadis-i şerifte ise, (Âlimler,
peygamberlerin vârisleridir),
(Âlim, Allah’ın güvendiği kimsedir) buyuruluyor.
Allah’ın güvendiği ve kendilerine sorun dediği âlimler kimdir?
Kütüb-i sitte sahipleri
veya Hüccetül İslam İmam-ı Gazali hazretleri
bu âlimlere dahil değil mi? Resulullah efendimizin (Vârislerim) dediği âlimler bunlar değil
ise kimlerdir? Abduh mu? Şevkani
mi? Sehavi mi, Kardavi
mi? Acluni mi? Mezhep imamları veya bir imam-ı Gazali, bir imam-ı
Rabbani eğer Resulullahın vârisi değil ise, başka bir tane vâris gösterilemez.
Mısırlı Suriyeli mezhepsizler çıkıp, (Ehl-i sünnet âlimlerinin
kitaplarında uydurma hadis çoktur) diyorlar. Mezhepsizlerin sözleri delil oluyor da, mezhep imamlarının,
imam-ı Gazalinin, imam-ı Rabbaninin sözü neden delil olmuyor? Mezhepsizlerin
anladığı din oluyor da, bu büyüklerin anladığı neden din olmuyor? Onlardan
öğrendiğimiz bilgilerle, onları mı sorgu suale çekeceğiz? Bu nasıl mantık, bu nasıl ilim, bu nasıl edep böyle? Din düşmanlarına
alet olanlara, onların tuzaklarına düşenlere yazıklar olsun. Allah’ın güvendiği, Peygamberin vârisi olan âlimlere güvenmeyen,
hâşâ onların yalan söyleyeceğini veya Kur'an-ı kerime aykırı uydurma
hadis nakledebileceğini sanmak ne kadar yanlıştır. Biz, imam-ı Gazali hazretlerinin kitabından bir hadis-i şerif
alıyoruz. Mezhepsizler, (Bunun Kur'ana uygun olup olmadığına bak) diyorlar.
Hâşâ imam-ı Gazali hazretleri bir hadisin Kur'an-ı kerime aykırı olduğunu
bilemiyorsa, o kadar cahil ise, biz nasıl bilelim? Yahut O, (Bu hadis
Kur'an-ı kerime uygundur) diyorsa, biz nasıl o hadisin zıt olabileceğini
düşünelim? İslam âlimlerinin kitaplarında uydurma hadis olabileceğini
düşünen cahillere ve sapıklara yazıklar olsun! Acluni veya benzeri
birisi, bir hadise uydurma demişse, mezhepsizlere göre artık o hadis
uydurmadır. Bir yazar da, İbni
Mace’deki bir hadis-i şerif için, (Hintli Muhammed Abdürreşid
en-Numâni, hadis imamlarının görüşünü bildiriyor,
bu hadisin uydurma olduğunu söylüyor) diyor. (İlim
Çin’de ise de alınız) hadis-i şerifi için, istisnasız bütün mezhepsizler
uydurma diyor. Halbuki hadis âlimlerinden imam-ı Deylemi, imam-ı Taberani,
imam-ı Beyheki, imam-ı ibni Adiy, imam-ı
ibni Abdilber
gibi hadis âlimleri ve hüccetül islam ünvanı ile meşhur olan imam-ı
Gazali hazretleri sahih olduğunu bildirmektedir. Bu büyük imamların
naklettiği bu hadis-i şerife uydurma diyenin dili kurur. Peki imam-ı
Süyuti, imam-ı
Buhari gibi bir âlim bir hadise uydurma
dese, bu hadis uydurma olur mu? Ancak o muhaddise göre uydurma olur,
fakat öteki âlimlere göre yine sahihtir. |
Anasayfaya dön | Konulara dön |
Sadakat.Net©İslami web hizmetleri |