Peygamber efendimizin yetkileri (Bir kimse suç işleyince, savcının isteği üzerine getirilip hakim tarafından ceza verilir ve hapse atılır. Hapse atanlar polis veya jandarmadır. Ama bunu savcının emri ile yapmaktadır. Hücreye konmuşsa gardiyan koymuştur. Şimdi gardiyana, jandarmaya veya polise, siz kim oluyorsunuz da beni hapse attınız diyemeyiz. Onlar savcının emrini uyguluyorlar. Savcı da kim oluyor denemez. O da kanun adına bunu yapıyor. Şu halde yetki kanundan geliyor. Ama bu yetki, polis ile, savcı ile, kullanılıyor. Polise, savcıya karşı gelen kanuna karşı gelmiş olur. Farz ve haram Allah’ın emri ile olur. Allah, bu yetkiyi Resulüne de vermiştir) ifadesindeki benzetme için, “bunlar, adaletin sağlanmasında devletin ortaklarıdır, peygamberin haram etme yetkisine sahip olması ve müctehidin ictihad etme yetkisinin bulunması Allah’a ortak anlamına gelir” deniyor. Bu yanlış değil midir? CEVAP Hem de ne yanlış. Cahilce bir benzetme. Savcı, hakim, polis
devletin ortakları değildir. Devlete hizmet eden görevlilerdir. Bütün
devlet memurları da böyledir. Bir savcı veya bir hakim suç işlese, o
da cezalandırılır. Allahü teâlânın gönderdiği kanunlar da, elbette peygamberler,
halifeler, kadılar ve müctehid âlimler tarafından tatbik edilir. Bunların
görevlerini Allah ile ortak olmaları anlamına getirmek, dinimize ve
Resulullah efendimize olan düşmanlıktan ileri gelmektedir. Hâşâ (Peygamber postacıdır, o sadece Kur’anı getirip
bırakmıştır, başka görevi yoktur) iddiası, peygamberim diyen Reşat Halife ile onun yolunda gidenlerin
sözüdür. Bir Müslüman böyle bir şey söyleyemez. Resule itaat
ne demektir? (Resule itaat,
Allah’a itaat demektir) mealindeki âyetler için, “Peygamberin
bize getirdiği Kur’ana itaattir, yoksa onun kendisine itaat değildir,
Peygamberin tanrısal niteliği yok, ona niye itaat edilsin. Buradaki
itaat getirdiklerine itaat demektir” diye tevil ediliyor. Bu tevil ile
de peygambere postacı denmek istenmiyor mu? CEVAP Hâşâ, Peygamber efendimize tanrısal nitelik veren kimdir? Bu
nasıl iftira öyle? Bu, misyonerlerin maşası 19 cuların
iftirasıdır. Nitekim, Reşat Halife’ye peygamber
diyen 19 cu biri, aynı iddiada bulununca,
Sadreddin Hoca demişti ki: (Eğer, Allah’a itaat, Allah’ın âyetlerine itaat, Resule itaat
de, onun Allah’tan getirdiği âyetlere itaat ise, hâşâ o zaman âyetin
anlamı, (Allah’ın âyetlerine
ve Allah’ın âyetlerine itaat edin) demek olur ki, çok abestir. Hâşâ
Allah abes iş yapmaz.) Hâşâ onların dediği gibi olsa idi, Allah niye bu işe Resulünü
defalarca karıştırsın ki? “Allah’a itaat edin” veya “Allah’ın gönderdiği
Kur’ana itaat edin” der, Resulüne de itaat ifadesini hiç kullanmazdı.
Ahzab suresinin, (Allah ve Resulü,
bir işte hüküm verince…) mealindeki
36. âyet-i kerimesi de böyledir. Resulüne yetki vermeseydi, Resulünü
hiç söylemezdi. Resulü bir şeye haram veya helal demişse, vahyin yetkisine
dayanmaktadır. Köpeği, aslanı, ayıyı haram etmesi, namazın rekatlarını,
namazı bozanları, orucu bozanları, zekat nisabını ve buna benzer çok
şeyi bu yetkiye dayanarak bildirmektedir. Üç âyet-i kerime meali: (O, kendiliğinden
konuşmaz. Onun [din ile ilgili] her sözü vahy iledir.) [Necm 3-4] (Peygamberin
verdiğini alın, yasak ettiğinden sakının!) [Haşr 7] (İhtilafa
düştükleri şeyi insanlara açıklaman için ve iman eden bir kavme de hidayet
ve rahmet olsun diye bu kitabı sana indirdik.) [Nahl 64] |
Anasayfaya dön | Konulara dön |
Sadakat.Net©İslami web hizmetleri |