Kürtaj
Kadın doğum hekimiyim.
Kürtaj yapmanın doktor açısından dinimizdeki yeri nedir? CEVAP
Bazı doktorlara göre
kürtaj cinayettir. Kürtaj yapan idamla yargılanmalıdır. Ama dinimizde
öyle değildir. Doktorlar, dini bir kaygı duymadan rahatça dinden bahsedebiliyorlar. Biz de tıbbi kaygı duyarak tıptan bahsedelim. Kürtaj [curretage], kazımak demektir. Diş etlerindeki lezyonarı temizlemeye de kürtaj denir. Jinekolojide kürtaj, rahimdeki bir dokuyu kazıyarak almak demektir. Bu dokular gebelik ürünü veya tedavi maksatlı olabilir. Kanama bozukluklarında teşhis maksadı ile kısırlık araştırmaları için de kürtaj yapılabilir. Genel olarak, istenmeyen gebeliklerin sonlandırılması maksadı ile yapılır. Ama kürtaj, bir doğum kontrol metodu değildir Kürtajın riskleri gebelik
büyüdükçe artar. Özellikle büyük gebeliklerde kürtaj esnasında çok kanama
olabilir. Kanama durdurulamaz ise tehlike arz edebilir. Onun için kürtaj
ilk aylarda yapılmalıdır. Kürtajın yasal sınırı 10 hafta, yani 2.5 aydır.
Bundan sonra kürtaj olmak illegaldir.O halde kürtaj için gecikmemeli,
2.5 ayı aşmamaya gayret etmelidir. Kürtaj imkanına ulaşmamış binlerce
kadının gayri sıhhî metotlarla gebeliğini kendi kendine sonlandırmasında
meydana gelen ağır hastalıkla hayatını kaybettiği acı bir gerçektir.
O halde kürtaj meşru yollarla yapılmalıdır. Yasaya göre 18 yaşından
büyük ve evli olan kadınlar hem kendi hem de eşlerinin rızası ile kürtaj
olabilir. Resmen evli görülmeyen kadınlarda eş rızası aranmaz. 18 yaşından
küçükler ise ancak veli veya vasilerinin onayı ile kürtaj olabilirler.
Dinimizde ise, özürsüz
çocuk aldırmak haramdır, yasaktır. Hele fakirlikten korkarak, rahmindeki
çocuğu öldürmek, haksız yere cana kıymak, yani cinayet olduğu gibi,
evlat hakkını da tanımamaktır, büyük günahtır. Ananın veya süt emen
diğer çocuğun ölümüne sebep olan bir özür varsa, uzuvları teşekkül etmeden
çocuk aldırmak caiz olur. Kütüb-i sittedeki,
(İnsan, anne karnında nutfe olarak 40, kan pıhtısı olarak 40, et parçası olarak da 40 gün kalır. Bundan
sonra ruh verilir) mealindeki hadis-i şerifini de esas alan âlimler,
bir özürden dolayı, 1 aydan 4 aya kadar kürtaja izin vermişlerdir. (Redd-ül
Muhtar) Dinimizde fakirlikten dolayı iyi bakamamak, besleyememek korkusu, kürtaj için özür olmaz. Din bilgilerinin öğrenilmesinin yasaklanması sebebiyle o ülkelerde yaşayan Müslümanların çocuklarına din bilgisi öğretememek, İslam terbiyesi ile yetiştirememek korkusu kürtaj için özür olur. Hanımım saf, çocuk da saf olur düşüncesiyle 5 aylık
çocuğu aldırmak günah mı? CEVAP Beş aylık çocuk saf veya sakat olacağı
sanılsa da aldırılmaz. Aldırılması haram olur. 4 aydan küçük olursa,
islam terbiyesi verememek niyetiyle çocuk aldırmak caizdir. 4
aydan sonra niyet ne olursa olsun aldırmak haramdır, büyük günahtır.
Ananın ölümüne sebepse,
5 aylık çocuğu kürtaj caiz mi? CEVAP Caiz olmaz. Annenin
ölümü kesin değil ama, kesin olsa bile, ötekini öldürmek caiz olmaz.
İkisi de canlıdır. Canlının biri diğerine tercih edilmez. Yani çocuğu
kurtarmak için anne öldürülemez, anneyi kurtarmak için çocuk öldürülemez. (Sağlık, estetik, ekonomik
ve sosyolojik gibi bir sebeple dört ayı da geçse kürtaj caizdir) diyen
oluyor. Caiz midir? CEVAP
O sapığın saymadığı
başka bir sebep kalmadı. Yani her sebeple çocuk aldırılır diyor. Halbuki
uzuvları teşekkül ettikten sonra, yani dört ayı geçtikten sonra çocuk
aldırmanın caiz olmadığı bütün fıkıh kitaplarında yazılıdır. |
Anasayfaya dön | Konulara dön |
Sadakat.Net©İslami web hizmetleri |