Lezbiyenlik = Safizm = Kadının kadına
yaklaşması Lezbiyenlik günah mıdır? CEVAPErkeklerin homoseksüel [eşcinsel] olması haram olduğu gibi, kadının da homoseksüel [lezbiyen] olması, herhangi bir kadına şehvet ile dokunması ve bakması haramdır. Kadınların, kadınlara şehvet ile bakması ve dokunması, kocasından başkasına, erkek ve kadın, kim olursa olsun, yabancıya süslenmeleri caiz değildir. İmam-ı Rabbani hazretleri, saliha bir hanıma yazdığı
mektupta buyuruyor ki: (Kalb, göze tâbidir.
Gözler haramdan sakınmazsa, kalbi korumak güç olur. Kalb, harama dalarsa,
günahlardan sakınmak güç olur. O halde, imanı olanların, haram işlememesi,
harama bakmaması gerekir.) Erkekle kadın, başka
cinsten oldukları için, bir araya gelmeleri nispeten güçtür. Kadının
kadına yaklaşması ise daha kolaydır. Bunun için kadının kadına bakması
ve dokunması, erkeğin kadına ve kadının erkeğe bakmasından daha kötü
olabilir. Lezbiyenliğe fransızca
safizm deniyor. Lezbiyenlik çirkin iştir Hadis-i şeriflerde
buyuruldu ki: (Kadının kadına yaklaşması [lezbiyenlik, safizm] zinadır.) [Taberani] (Erkeğin erkeğe, kadının kadına yaklaşması zinadır.)
[Beyheki] (Erkek erkekle, kadın kadınla [zaruretsiz] aynı
yatakta yatamaz.) [İ.Ahmed] (Erkek erkekle, kadın kadınla yetinirse, helak olur.)
[Hakim, Beyheki] (Erkek erkekle, kadın kadınla yetinmedikçe, kıyamet
kopmaz.) [Hatib] (Erkek erkekle, kadın kadınla [çirkin iş için] beraber
olamaz.) [Abdurrezzak] (Eşcinsel üçe ayrılır: Bir kısmı konuşmak ve yüze bakmakla,
diğeri, tokalaşmak ve kucaklaşmakla yetinir. Bir kısmı da bu işi bilfiil
yapar. Allah’ın laneti bunların üzerine olsun! Bunlardan tevbe edenin
tevbesini Allahü teâlâ kabul eder.) [Deylemi]
Lut kavminin yaptığı çirkin işe livata denir. Hanımı ile de livata yapmak zinadan daha büyük günahtır.
Allahü teâlâ livatanın habis [çirkin] iş olduğunu
bildiriyor. (Enbiya 74) Hadis-i şeriflerde
buyuruldu ki: (Livata yapan melundur.) [İ.Ahmed] (Hanımı ile livata eden melundur.) [Şir’a] (Kendi rızası ile üç defa livata yaptıran alışır, her
zaman bu işi ister.) [R.Nasıhin]
Kadının, kadınlara
şehvet ile bakması ve dokunması, kocasından başkasına süslenmesi de
caiz değildir. Hadis-i şerifte buyuruldu ki: (Bir kadın, koku sürünüp dışarı çıkar ve kokusunu duyurmak
için bir toplumun yanından geçerse, ona da, bakana da, zina günahı yazılır.)
[Nesai] Erkeğin erkek için
ve kadının kadın için avret yeri, diz ile göbek arasıdır. Bir kadın,
başka bir kadının, göbek ile diz arasına bakamaz. Zaruretsiz bakarsa,
haram işlemiş olur. Kadının yabancı erkek için avret yeri, el ve yüzünden
başka, bütün bedenidir. Başkasının avret yerine, lüzum yokken, şehvetsiz
de bakmak haramdır. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki: (Erkek erkeğin, kadın kadının avret yerine bakamaz,
haramdır.) [Abdurrezzak]
(Erkeğin kadına, kadının da erkeğe [şehvetle] bakması
haramdır.) [Taberani] Hz. Ümm-i
Seleme validemiz anlatıyor: Resulullahın yanında
iken, iki gözü de görmeyen İbn-i Ümm-i Mektum,
izin isteyip içeri girdi. Resulullah bize, (İçeri
girin) buyurdu. (O a’ma değil mi, bizi
görmez) dedim. (O sizi görmüyorsa,
siz onu görüyorsunuz) buyurdu. (Tirmizi) Haramdan kaçmak gerekir Kadınlara lüzumsuz
veya şehvetle bakmak günahtır.
Allahü teâlâ buyurdu ki: (Ey Resulüm, müminlere söyle, harama bakmasınlar ve
avret yerlerini haramlardan korusunlar! İmanı olan kadınlara da söyle,
harama bakmasınlar ve avret yerlerini haramdan korusunlar!) [Nur 30] Hadis-i şeriflerde
buyuruldu ki: (Başından bir şişle vurulmak, yabancı kadına dokunmaktan
hafiftir.) [Beyheki] (Yabancı kadına şehvetle bakmak, göz zinası, onu tutmak
el zinası ve ona gitmek, ayak zinasıdır.) [R.Nasıhin] (Bir kadınla kalan erkeğin aralarına şeytan girer. Pis
bir çamura bulaşmış, pis koku saçan bir domuza çarpması, kişinin helali
olmayan kadına dokunmasından daha iyidir.) [Taberani] (Yabancı kadınla kucaklaşan, şeytanla beraber zincire
vurulup ateşe atılır.) [Şir’a] (Yabancı kadına şehvetle bakanın gözleri ateşle doldurulup,
Cehenneme atılır, onunla toka edenin kolları ensesinden bağlanıp, Cehenneme
sokulur, lüzumsuz ve şehvetle konuşanın, her kelimesi için, bin yıl
Cehennemde kalır.) [R.Nasıhin] (Komşu ve arkadaş hanımına şehvetle bakmak yabancı kadına
bakmaktan ve evli kadına bakmak, kıza bakmaktan daha çok günahtır. Zina
da böyledir.) [R.Nasıhin] (Bir kadın görüp de, Allah’tan korkarak, başını ondan
çevirene, Allahü teâlâ, ibadetlerin tadını duyurur.) [Ebu Davud] (Harama bakmak, şeytanın zehirli okudur. Allah’tan korkup
namahreme bakmayana, zevkli bir iman nasip olur.) [Ramuz] Gözü haramdan sakınmak
Denizde, hamamda, kaplıcada, “Hepimiz erkeğiz veya hepimiz
kadınız” diyerek, erkek erkeklerin yanında, kadın kadınların yanında
açık duruyorlar. Bu günah değil midir? Nur suresinin, (Ey Resulüm,
müminlere söyle, harama bakmasınlar ve avret yerlerini haramdan korusunlar)
mealindeki 31. âyetinde bildirilen avret yerleri nerelerdir? CEVAP Bakılması haram olan yere avret yeri denir. Hanefi ve Şafii’de
erkeğin avret yeri göbek ile diz arasıdır. Maliki ve Hanbeli’de ise
yalnız seveteyn, yani sadece ön ve arka kısımdır. Kadınların birbirlerine
avret yeri, erkeğin erkeğe avret yeri gibidir. Müslüman kadının, gayri
müslim ve fasık kadınlar ile dinsiz amca ve dayının yanında örtünmesi
üç mezhepte farz, Hanbeli mezhebinde caizdir. Hanbeli mezhebinin farklı
yönü şöyledir: Erkeğin erkeğe avret yeri, diz ile göbek arası değil, sadece
seveteyn, yani iki kaba avret mahallidir. Kadının kadına avret yeri
diğer mezhepler gibi, diz ile göbek arasıdır. Ancak diğer mezheplerden
farklı olarak, gayri müslim kadınlara da, göbek ile diz arası hariç,
diğer yerlerini göstermesi caizdir. Diğer üç mezhepte caiz değildir.
Zaruret olunca Hanbeli mezhebi taklit edilerek kapalı kadın, açık kadınların
yanında başını, kollarını açabilir. Avret yerini açmak veya başkasının avret yerine bakmak büyük
günahtır. Hamama, kaplıcaya, denize gidenin diz ile göbek arasını ve
dizlerini de örtmesi farzdır. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki: (Erkeğin göbek ile dizleri
arası avrettir.) [Ebu Davud] (Uyluk avret yeridir.) [Buhari, Ebu Davud, Tirmizi] (Avret yerini açmak büyük
günahtır.)
[Hakim] (Erkek, erkeğin; kadın,
kadının avret yerine bakması helal olmaz.) [Müslim] (Evlerin en kötüsü hamamdır.
Orada sesler yükselir, avretler açılır. Tedavi veya kirden temizlenmek
için girecek olan örtülü girsin.) [Taberani] (Allah’a ve ahirete inanan
hamama peştamal ile örtülü girsin!) [Nesai] (Avret yerini açana ve
başkasının avret yerine bakana Allah lanet etsin!) [Beyheki] (Din kardeşinin avret
yerine kasten bakanın kırk gecelik namazı kabul olmaz.) [İ. Asakir] Evde kimse yok iken de, çıplak durmak günahtır. Hadis-i şeriflerde
buyuruldu ki: (Yalnızken de, avret
yerinizi açmayın! Zira yanınızda hiç ayrılmayanlar [hafaza melekleri] vardır. Onlardan utanın ve onlara saygılı
olun.) [Eşiat-ül-lemeat] (Avret yerlerinizi örtün!
Yalnız iken de Allahü teâlâdan haya edin!) [Tirmizi] (Allah hayayı ve örtünmeyi
sever. Öyle ise yıkanırken avret yerinizi örtün.) [Ebu Davud] (Gece guslederken avret
yerini açmaktan sakının. Eğer sakınmayan çıkar da, onda delilik alameti
görülürse, kendisinden başkasını suçlamasın.) [Hakim.] Kapalı da olsa kadına şehvetle bakmak günahtır. Kadının erkeğe
bakması da günahtır. Kadınların, kendi aralarında
denize girerken veya bir evde beraber otururken, yahut hamama girince,
dizlerinden üst kısmının görünmesi günah mıdır? Günahsa Hanbeli’yi taklit
edince, günahtan kurtulmak mümkün müdür? CEVAP Yukarıda yazdığımız
gibi, erkeğin erkek için ve kadının kadın için avret yeri, diz ile göbek
arasıdır. Zaruretsiz buralara bakmak haramdır. Salih bir doktor, bir
kadına, hastalığına kaplıca tedavisinin iyi geleceğini söylerse, özel
kabin tutma imkanı da yoksa, kadınlar hamamına avret sayılan yerlerini
kapatmak şartı ile girebilir. Girince de ihtiyaç kadar durur ve başkalarının
avret yerlerine bakmaz. Hanbeli mezhebinde
de, kadının kadına avret yeri, diğer mezhepler gibidir. Yani göbek ile
diz arasına bakılmaz. Bu bakımdan Hanbeli mezhebini taklit diye bir
şey söz konusu olmaz. Hanbeli mezhebinin
farklı yönü şöyledir: Erkeğin erkeğe avret yeri, diz ile göbek arası
değil, sadece seveteyndir. Sadece iki avret mahallidir. Kadının kadına
avret yeri diğer mezhepler gibi, diz ile göbek arasıdır. Ancak diğer
mezheplerden farklı olarak, kâfir kadınlarına da, göbek ile diz arası
hariç, diğer yerlerini göstermesi caizdir. Diğer mezheplerde caiz değildir. Denize girmek, zaruret
olmadığı için, mezhep taklidi yapılmaz. Bir zaruret veya ihtiyaç olmadan
başka mezhep taklit edilmez. Hünsa Cinsiyeti belli olmayan
bir akrabamız var. Bu namazı, erkek gibi mi, yoksa kadın gibi mi kılar?
Cenazesini kim yıkar? Evlenebilir mi? Bir de sonradan kadın olan erkekler
var. Onların durumu nedir? CEVAP Dinimizde, kendisinde
hem erkeklik, hem de kadınlık uzvu bulunan veya her ikisi de bulunmayan
kimseye Hünsa denir. Her iki uzvu olup da,
idrarını hangisinden yapıyorsa, ona göre hüküm verilir. Bu, henüz çocuk
iken böyledir. Büyüyünce, sakalı çıkar, erkek gibi ihtilam olursa erkek
hükmündedir. Göğsü büyür, kadınlık halleri zuhur ederse kadın olduğu
anlaşılır. Eğer erkek veya kadın
olduğuna dair hiç bir alâmet bulunmazsa veya her ikisinden eşit miktarda
bulunursa, böyle kimseye (Hünsa-i müşkil)
denir. Hünsa-i müşkil, kadın olma ihtimali
düşünülerek ihtiyatlı hareket eder. Namazı kadınlar gibi kılar. Ölünce,
kadınlar gibi kefenlenmesi iyi olur. Teyemmüm ettirilerek defnedilir.
Kadın olduğu zannedilip ameliyatla erkek olduğu meydana çıkan kimse,
erkektir. Erkek olduğu zannedilip ameliyat edilince kadın olduğu meydana
çıkarsa kadındır. Fakat erkek iken, kadın olmak niyetiyle ameliyat olan,
kadın olmaz. (Hidaye, Dürer, Hindiyye) Cinsiyet değiştirmek
caiz midir? CEVAP Caiz değildir. Erkeklik
organını kestirmekle, silikonla göğüsleri şişirtmekle cinsiyet değiştirilmiş
olmaz. Lezbiyenlikten, Livatadan kurtulmanın ilacı
nedir? CEVAP Beş vakit namazı doğru
kılmak ve hemen evlenmek. Her kötülüğün tek ilacı
Büyük günahlardan kurtulmanın
çaresi nedir? CEVAP Her türlü günahın tek
ilacı vardır. Bu ilaç Kur'an-ı kerimde açıkça bildiriliyor. Bu ilacı
kullanan her müslüman, alışkanlık haline gelen büyük günahlardan mutlaka
kurtulur. Ankebut suresi 45. âyet-i kerimesinde (Namaz,
münker ve fahşadan [edepsizlikten, akla
ve dine uymayan, esrar, içki, zina, livata gibi her türlü kötülükten]
alıkoyar) buyuruldu. Bir genç, namaz kılar
ve her türlü kötülüğü de yapardı. Bu gencin durumunu Resulullaha bildirdiler.
Peygamber efendimiz, (Bir gün
gelir namaz, onu diğer günahları işlemekten alıkoyar) buyurdu. (Haram
işliyorsa, namaz kılmasın) demedi, (Namaza
devam etsin) buyurdu. Aradan çok zaman geçmedi. O genç günahlarına
tevbe etti, iyi hal sahibi oldu. Bu bakımdan mutlaka namaz kılmalıdır!
Namaz kılmanın fazileti
çok büyüktür. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki: (Cennetin anahtarı namazdır.) [Darimi] (Namazın dindeki yeri, başın vücuttaki yeri gibidir.)
[Taberani] (Namaz kılan, Kıyamette kurtulur, kılmayan perişan olur.)
[Taberani] (Namaz, Allah’ın hoşnut olduğu amellerin en faziletlisidir.
Sıratı yıldırım gibi geçiricidir. İmanın başı ve Cehennemden kurtarıcıdır.)
[Miftah-ul-Cenne] (En faziletli amel, vaktinde kılınan namazdır.) [Ebu Davud] (Allah beş vakit namazı farz
kıldı. Eksiksiz eda edeni Cennete koyacağına söz verdi. Namaz kılmayana
verilmiş bir sözü yoktur, böyle kimseye dilerse azap eder, dilerse Cennete
koyar.) [Ebu
Davud] (Müslüman, namaz kılarken günahları başı üzerine konur.
Her secde ettiğinde başından dökülür. Namazı bitirince hiçbir günahı
kalmaz.) [Taberani] (Mümin, Allah rızası için namaz kılınca, ağaçtan yaprakların
döküldüğü gibi, günahları dökülür.) [İ.Ahmed] (Her namaz vakti gelince, melekler, "Ey insanlar,
günahlarınız sebebiyle hasıl olan ateşi namaz kılarak söndürün!"
derler.) [Taberani] Bir kimse, (İman eder, namaz kılar, zekât verir, oruç
tutar ve diğer ibadetleri yaparsam, kimlerden olurum?) diye sual
edince, Peygamber efendimiz,
(Sıddık ve şehidlerden olursun) buyurdu.
(Bezzar) Namazı terkin
cezası
Namaz kılmak böyle
büyük bir ibadet olduğu için terk edilmesi de çok büyük günahtır. Hanbeli’de
namazı terk eden küfre düştüğü için, Şafii ve Maliki’de büyük günah
işlediği için ceza olarak öldürülür. Hadis-i şeriflerde
buyuruldu ki: (Kıyamette kulun ilk sorguya çekileceği ibadet namazdır.
Namaz düzgün ise, diğer amelleri kabul edilir. Namaz düzgün değilse,
hiçbir ameli kabul edilmez) [Taberani] (Namaz kılmayan, Kıyamette, Allah’ı kızgın olarak bulacaktır.)
[Bezzar] (Namazı kasten bırakanın ibadetleri kabul olmaz ve namaza
başlayana kadar Allahü teâlânın himayesinden uzak kalır.) [Ebu Nuaym] (Beş vakit namazı kasten, mazeretsiz terk eden, Allah’ın
hıfz ve emanından mahrum olur.) [İbni Mace] (Namaz dinin direğidir, terk eden dinini yıkmış olur.)
[Beyheki] (Namaz kılmayanın dini yoktur.) [İbni Nasr] (Bizimle kâfir arasındaki fark namazdır. Namazı terk
eden kâfir olur.) [Nesai] Yukarıdaki
hadis-i şerifleri, Ehl-i sünnet âlimleri şöyle açıklamışlardır: Dinimizde
en büyük günahı işleyen kâfir olmaz. Bunun için namaz kılmayana kâfir
denmez. Fakat namaz, çok önemli bir ibadet olduğu için, namaz kılmayanın
imanla ölmesi çok zayıf bir ihtimaldir. Namaz kılmayanın kalbi kararır,
diğer günahları işlemekten çekinmez. Bazı âlimler, namaz kılmayanın
kâfir olacağını bildirmişlerdir. Bu bakımdan her ne şart altında olursa
olsun muhakkak namazı kılmalı! |
Anasayfaya dön | Konulara dön |
Sadakat.Net©İslami web hizmetleri |