Livata
(Homoseksüellik)
Livata nedir? Günahı
nedir? CEVAP Erkeğin erkeğe veya
kadına arkadan yaklaşmasına livata denir. Eşi ile de livata yapmak büyük
günahtır. Allahü teâlâ livatanın habis [çirkin] iş olduğunu bildiriyor. (Enbiya 74) Hadis-i şeriflerde
buyuruldu ki: (Livata yapan melundur.) [İ.Ahmed] (Hanımı ile livata eden melundur.) [Şir’a] (Kendi rızası ile üç defa livata yaptıran alışır, her
zaman bu işi ister.) [R.Nasıhin]
Erkeğin erkek için
ve kadının kadın için avret yeri, diz ile göbek arasıdır. Bir kadın,
başka bir kadının, göbek ile diz arasına bakamaz. Zaruretsiz bakarsa,
haram işlemiş olur. Kadının yabancı erkek için avret yeri, el ve yüzünden
başka, bütün bedenidir. Başkasının avret yerine, lüzum yokken, şehvetsiz
de bakmak haramdır. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki: (Erkek erkeğin, kadın kadının avret yerine bakamaz,
haramdır.) [Abdurrezzak]
(Erkeğin kadına, kadının da erkeğe [şehvetle] bakması
haramdır.) [Taberani] Hz. Ümm-i
Seleme validemiz anlatıyor: Resulullahın yanında
iken, iki gözü de görmeyen İbn-i Ümm-i Mektum,
izin isteyip içeri girdi. Resulullah bize, (İçeri
girin) buyurdu. (O a’ma değil mi, bizi
görmez) dedim. (O sizi görmüyorsa,
siz onu görüyorsunuz) buyurdu. (Tirmizi) Haramdan kaçmak gerekir Kadınlara da erkeklere
de lüzumsuz veya şehvetle bakmak günahtır.
Allahü teâlâ buyurdu ki: (Ey Resulüm, müminlere söyle, harama bakmasınlar ve
avret yerlerini haramlardan korusunlar! İmanı olan kadınlara da söyle,
harama bakmasınlar ve avret yerlerini haramdan korusunlar!) [Nur 30] Hadis-i şerifte de
buyuruldu ki: (Harama bakmak, şeytanın zehirli okudur. Allah’tan korkup
namahreme bakmayana, zevkli bir iman nasip olur.) [Ramuz] Gözü haramdan sakınmak
Denizde, hamamda, kaplıcada, “Hepimiz erkeğiz veya hepimiz
kadınız” diyerek, erkek erkeklerin yanında, kadın kadınların yanında
açık duruyorlar. Bu günah değil midir? Nur suresinin, (Ey Resulüm,
müminlere söyle, harama bakmasınlar ve avret yerlerini haramdan korusunlar)
mealindeki 31. âyetinde bildirilen avret yerleri nerelerdir? CEVAP Bakılması haram olan yere avret yeri denir. Hanefi ve Şafii’de
erkeğin avret yeri göbek ile diz arasıdır. Maliki ve Hanbeli’de ise
yalnız seveteyn, yani sadece ön ve arka kısımdır. Kadınların birbirlerine
avret yeri, erkeğin erkeğe avret yeri gibidir. Müslüman kadının, gayri
müslim ve fasık kadınlar ile dinsiz amca ve dayının yanında örtünmesi
üç mezhepte farz, Hanbeli mezhebinde caizdir. Hanbeli mezhebinin farklı
yönü şöyledir: Erkeğin erkeğe avret yeri, diz ile göbek arası değil, sadece
seveteyn, yani iki kaba avret mahallidir. Kadının kadına avret yeri
diğer mezhepler gibi, diz ile göbek arasıdır. Ancak diğer mezheplerden
farklı olarak, gayri müslim kadınlara da, göbek ile diz arası hariç,
diğer yerlerini göstermesi caizdir. Diğer üç mezhepte caiz değildir.
Zaruret olunca Hanbeli mezhebi taklit edilerek kapalı kadın, açık kadınların
yanında başını, kollarını açabilir. Avret yerini açmak veya başkasının avret yerine bakmak büyük
günahtır. Hamama, kaplıcaya, denize gidenin diz ile göbek arasını ve
dizlerini de örtmesi farzdır. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki: (Erkeğin göbek ile dizleri
arası avrettir.) [Ebu Davud] (Uyluk avret yeridir.) [Buhari, Ebu Davud, Tirmizi] (Avret yerini açmak büyük
günahtır.)
[Hakim] (Erkek, erkeğin; kadın,
kadının avret yerine bakması helal olmaz.) [Müslim] (Evlerin en kötüsü hamamdır.
Orada sesler yükselir, avretler açılır. Tedavi veya kirden temizlenmek
için girecek olan örtülü girsin.) [Taberani] (Allah’a ve ahirete inanan
hamama peştamal ile örtülü girsin!) [Nesai] (Avret yerini açana ve
başkasının avret yerine bakana Allah lanet etsin!) [Beyheki] (Din kardeşinin avret
yerine kasten bakanın kırk gecelik namazı kabul olmaz.) [İ. Asakir] Evde kimse yok iken de, çıplak durmak günahtır. Hadis-i şeriflerde
buyuruldu ki: (Yalnızken de, avret
yerinizi açmayın! Zira yanınızda hiç ayrılmayanlar [hafaza melekleri] vardır. Onlardan utanın ve onlara saygılı
olun.) [Eşiat-ül-lemeat] (Avret yerlerinizi örtün!
Yalnız iken de Allahü teâlâdan haya edin!) [Tirmizi] (Allah hayayı ve örtünmeyi
sever. Öyle ise yıkanırken avret yerinizi örtün.) [Ebu Davud] (Gece guslederken avret
yerini açmaktan sakının. Eğer sakınmayan çıkar da, onda delilik alameti
görülürse, kendisinden başkasını suçlamasın.) [Hakim] Kapalı da olsa kadına şehvetle bakmak günahtır. Aynı şekilde
kadının erkeğe, erkeğin erkeğe şehvetle bakması da günahtır. Kocam, Lut aleyhisselamın
kavminin yaptığı çirkin işi yapıyor. Günah değil mi? CEVAPHz.Lut’un
kavminin yaptığı çirkin işe livata denir, zinadan daha büyük günahtır.
Enbiya suresinde livatanın (Habis iş) olduğu bildiriliyor. Hadis-i şerifte buyuruldu ki: (Lut kavminin amelini işleyen melundur.) [İ.Ahmed] Büyük günahların sayısı
belli midir? Bir günaha müptela olan ne yapmalı? CEVAPDinimizde büyük günah
sayısı pek çoktur. Bunlardan yetmiş kadarı İslam Ahlakı kitabında bildirilmiştir.
Bazıları şöyle: Katillik, zina, livata,
alkollü içki, hırsızlık, gasp, yalancı şahitlik, faiz, ana-babaya isyan,
namazı kazaya bırakmak, kibir, gıybet, sihir yani büyücülük, yetim malı
yemek, namuslu kadına iftira etmek, küçük günaha devam etmek. Günaha bağımlılıkGünah işleyen kâfir
olmaz. Fakat her günah insanı küfre sürükler. Bir günaha müptela olanın,
yeni tabirle bağımlılık kazanan kimsenin, o günahı bırakması çok zor
olur. Artık o kimse o günahı, günah gibi görmez. Günah işlediği için
suçu ona buna yüklemeye çalışır. İşlediği günahlara kılıf arar. Günaha
alışmak, o günahı günah olmaktan çıkarmaz. İçkiye müptela olan
kimsenin, tedavi neticesinde, içkiden zor kurtulduğu bir gerçektir.
Uyuşturucu kullananların durumu da böyledir. Bunlardan birine yakalanan
kimse, kolay kolay kurtulamaz. Az bir şeyden zarar olmaz diyerek başlanıyor,
büyük felaketlere maruz kalınıyor. Kötü alışkanlıklara elini veren kolunu
alamıyor. Kumara, zina ve livataya alışmak
da böyle tehlikelidir. Sigaraya, hatta çaya bile alışan kolay kolay
bırakamıyor. Herkese günah işleten
ruhu değil, nefsidir. Her insanın nefs-i emmaresi kâfirdir. Kâfir olan
nefsimiz, hep günah işlemek ister. Nefsine hakim olan, günahtan kendini
alıkoyar. Kendi rızası ile üç defa livata yaptıranın, alışıp bu işi
isteyeceği hadis-i şerif ile bildirilmiştir. Bu işe alışan kimse, (Ben
erkeğim ama ruhum kadın) derse, nefsine, şeytana uymuş olur. Hangi sebeple
olursa olsun, bu işi yapan ve yaptıran lanetlenmiştir. Derhal tevbe
etmelidir! Cenab-ı Hak, tevbe edenlerin tevbesini kabul eder. Kötü alışkanlıklara,
günahlara müptela olma işlerine daha çok çevrenin etkisi büyüktür. Çevreyi
değiştirmeli, iyi insanlarla beraber olmalı, her haramdan kaçmaya çalışmalı
ve bilhassa namazı asla aksatmamalıdır. Çünkü cenab-ı Hak, (Namaz insanı fahşa ve münkerden,
[yani her türlü kötülükten] alıkoyar)
buyuruyor. Salih kimselerin kontrolü altında namaza devam eden kimse,
her türlü kötü alışkanlıktan kurtulur, tertemiz insan olur. Aids hakkında hadis olduğu söyleniyor. Doğru mudur? CEVAP Bilindiği gibi, Frengi
ve Aids gibi bulaşıcı hastalıklar,
Avrupa’dan, [Frenkten] gelmiştir. Bir zamanlar
Avrupa’dan gelen şeylere frenk malı denirdi.
Frenk üzümü, frenk gömleği gibi. Fuhuşla yayılan
hastalığa da, onlardan geldiği için frengi denmiştir. Aids
hakkında açıkça hadis-i şerif yoktur. Bir hadis-i şerifte buyuruldu
ki: (Kötü kadınlar, çoğalıp, zina bir toplum içinde yayılırsa,
halk, daha önce görülmemiş bulaşıcı hastalıklara maruz kalır. Alışverişte
hile yapılırsa, geçim darlığı başlar. Zekat verilmezse yağmur yağmaz.
Hayvanlar olmasaydı, rahmet yüzü görülmezdi. Dine olan bağlılık zayıflayınca,
düşmanların saldırısına maruz kalınır. Dine uymayan idareciler zuhur
edince, anarşi çıkar, millet birbiriyle boğuşur.) [Beyheki] Livata yapanlarda Aids ismindeki
bulaşıcı hastalığın virüsünün, domuzlarda bulunduğu tespit edilmiştir. Livatadan ve lezbiyenlikten kurtulmanın
ilacı nedir? CEVAP Beş vakit namazı doğru
kılmak ve hemen evlenmek. Her kötülüğün
tek ilacı
Büyük günahlardan kurtulmanın
çaresi nedir? CEVAP Her türlü günahın tek
ilacı vardır. Bu ilaç Kur'an-ı kerimde açıkça bildiriliyor. Bu ilacı
kullanan her müslüman, alışkanlık haline gelen büyük günahlardan mutlaka
kurtulur. Ankebut suresi 45. âyet-i kerimesinde (Namaz,
münker ve fahşadan [edepsizlikten, akla
ve dine uymayan, esrar, içki, zina, livata gibi her türlü kötülükten]
alıkoyar) buyuruldu. Bir genç, namaz kılar
ve her türlü kötülüğü de yapardı. Bu gencin durumunu Resulullaha bildirdiler.
Peygamber efendimiz, (Bir gün
gelir namaz, onu diğer günahları işlemekten alıkoyar) buyurdu. (Haram
işliyorsa, namaz kılmasın) demedi, (Namaza
devam etsin) buyurdu. Aradan çok zaman geçmedi. O genç günahlarına
tevbe etti, iyi hal sahibi oldu. Bu bakımdan mutlaka namaz kılmalıdır!
Namaz kılmanın fazileti
çok büyüktür. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki: (Cennetin anahtarı namazdır.) [Darimi] (Namazın dindeki yeri, başın vücuttaki yeri gibidir.)
[Taberani] (Namaz kılan, Kıyamette kurtulur, kılmayan perişan olur.)
[Taberani] (Namaz, Allah’ın hoşnut olduğu amellerin en faziletlisidir.
Sıratı yıldırım gibi geçiricidir. İmanın başı ve Cehennemden kurtarıcıdır.)
[Miftah-ul-Cenne] (En faziletli amel, vaktinde kılınan namazdır.) [Ebu Davud] (Allah beş vakit namazı farz
kıldı. Eksiksiz eda eden kimseyi Cennete koyacağına söz verdi. Namaz
kılmayana verilmiş bir sözü yoktur, böyle kimseye dilerse azap eder,
dilerse Cennete koyar.) [Ebu Davud] (Müslüman, namaz kılarken günahları başı üzerine konur.
Her secde ettiğinde başından dökülür. Namazı bitirince hiçbir günahı
kalmaz.) [Taberani] (Mümin, Allah rızası için namaz kılınca, ağaçtan yaprakların
döküldüğü gibi, günahları dökülür.) [İ.Ahmed] (Her namaz vakti gelince, melekler, "Ey insanlar,
günahlarınız sebebiyle hasıl olan ateşi namaz kılarak söndürün!"
derler.) [Taberani] Bir kimse, (İman eder, namaz kılar, zekat verir, oruç
tutar ve diğer ibadetleri yaparsam, kimlerden olurum?) diye sual
edince, Peygamber efendimiz,
(Sıddık ve şehidlerden olursun) buyurdu.
(Bezzar) Namazı terkin
cezası
Namaz kılmak böyle
büyük bir ibadet olduğu için terk edilmesi de çok büyük günahtır. Hanbeli’de
namazı terk eden küfre düştüğü için, Şafii ve Maliki’de büyük günah
işlediği için ceza olarak öldürülür. Hadis-i şeriflerde
buyuruldu ki: (Kıyamette kulun ilk sorguya çekileceği ibadet namazdır.
Namaz düzgün ise, diğer amelleri kabul edilir. Namaz düzgün değilse,
hiçbir ameli kabul edilmez) [Taberani] (Namaz kılmayan, Kıyamette, Allah’ı kızgın olarak bulacaktır.)
[Bezzar] (Namazı kasten bırakanın ibadetleri kabul olmaz ve namaza
başlayana kadar Allahü teâlânın himayesinden uzak kalır.) [Ebu Nuaym] (Beş vakit namazı kasten, mazeretsiz terk eden, Allah’ın
hıfz ve emanından mahrum olur.) [İbni Mace] (Namaz dinin direğidir, terk eden dinini yıkmış olur.)
[Beyheki] (Namaz kılmayanın dini yoktur.) [İbni Nasr] (Bizimle kâfir arasındaki fark namazdır. Namazı terk
eden kâfir olur.) [Nesai] Yukarıdaki
hadis-i şerifleri, Ehl-i sünnet âlimleri şöyle açıklamışlardır: Dinimizde
en büyük günahı işleyen kâfir olmaz. Bunun için namaz kılmayana kâfir
denmez. Fakat namaz, çok önemli bir ibadet olduğu için, namaz kılmayanın
imanla ölmesi çok zayıf bir ihtimaldir. Namaz kılmayanın kalbi kararır,
diğer günahları işlemekten çekinmez. Bazı âlimler, namaz kılmayanın
kâfir olacağını bildirmişlerdir. Bu bakımdan her ne şart altında olursa
olsun muhakkak namazı kılmalı! |
Anasayfaya dön | Konulara dön |
Sadakat.Net©İslami web hizmetleri |