Açık gezmek farklı
bir günahtır Bazı kadınlar, "Açık gezmek, içki ve kumar gibi bir haramdır.
Fakat imanın veya İslamın şartı değildir.
Tesettür üzerinde bu kadar fazla durmak doğru değildir" diyorlar.
Açık gezmek, diğer haramlardan farklı değil midir? CEVAP Böyle söylemek yanlıştır. Farzlara uymaya, haramlardan sakınmaya teklif denir. Tekliflere yani emirlerin yapılması ve yasaklardan sakınmak gerektiğine inanmak, imanın şartıdır. Tekliflerin çoğuna inanıp da, yalnız birine inanmayan, buna uymak istemeyen, Muhammed aleyhisselama inanmamış olur. Kâfir olur. Müslüman olmak için, tekliflerin hepsine inanmak gerekir. Bir müslüman, tekliflere inandığı halde, bunlara uymazsa, mesela, kötü arkadaşa ve nefsine uyarak, içki içerse, tesettüre riayet etmezse, imanı gitmez, kâfir olmaz. Günahkâr müslümandır. Tekliflerin [Allah’ın emirlerinin] hepsine inanıp amel ettiği
halde, sadece birine uymak istemezse, yani beğenmez, vazife olduğuna
önem vermez ise, hafif görürse, imanı gider, kâfir olur. Farklı bir günahtır Mesela, (Açık geziyorsam ne çıkar? Sen kalbe bak. Kalbim temizdir)
demek, tekliflerin bir kısmını beğenip bir kısmını beğenmemektir. Her
müslümanın bu inceliğe dikkat etmesi, tekliflere uymayanların, imanlarının
gitmemesi için uyanık olmaları gerekir. Teklife uymamak başka, uymak
istememek başkadır. Bu ikisini karıştırmamalıdır! Açık gezmek, diğer günahlardan üç yönden farklıdır: Birincisi: Ara sıra değil, devamlı işlenen bir günahtır. Hadis-i şerifte,
(Küçük günaha devam edilirse, büyük olur) ve (İnsan, günah
işlediği zaman kalbinde siyah bir nokta hasıl olur. Günaha devam ederse,
o leke büyür ve kalbinin tamamını kaplar) buyurulmuştur. (Haraiti) Demek ki, devamlı günah işleyenlerin kalbleri
kararır. Kalbi kararan ne olur? Peygamber efendimiz, (Günaha devam
edenlerin zamanla kalbi mühürlenir. O, artık sevap işleyemez olur)
buyuruyor. (Bezzar) Tesettürsüz kadın, oruç tutsa, oruç borcundan, zekat verse zekat borcundan
kurtulursa da, sevap alamaz. Sonra dinimizde, sevap kazanmaktan önce,
günahtan kaçınmak esastır. Hadis-i şerifte, (Ufacık bir günahtan
kaçınmak, bütün cin ve insanların ibadetleri toplamından daha iyidir)
buyuruldu. (S. Ebediyye) Zengin kadına hacca gitmek farzdır. Yanında mahremi yoksa gitmek
haram olur. İkincisi: Gizli işlenen günahı açıklamak da ikinci bir günahtır. Açık gezen kadın,
bu günahı pervasızca işlediği için, başkalarına kötü örnek olmaktadır.
Hadis-i şerifte, (Her mümin affedilir, ancak günahını başkalarına
açıklayan hariç) buyuruldu. (Buhari) Tesettürsüz kadın, günahı alenen işlemiş oluyor, günahını başkalarına
açıklamış oluyor. Hadis-i şerifte bildirildiği gibi, açık işlenen günahların
affı zor olur. Her ne kadar açık-saçık gezene kâfir dememek gerekir ise de, açık gezen
kadının zamanla kalbi kararır, açık gezdiği için, içi sızlamazsa, imanı
da zayıflayıp bir gün tamamen sönebilir. Üçüncüsü: En önemlisi budur. Açık saçık gezmek, iffetsizliğe yol açan
bir günahtır. Bir kadın içki içse, kumar oynasa, hırsızlık etse, kocası,
bunlardan vazgeçirmeye, tedavi etmeye çalışır. Fakat açık gezen kadın,
iffetsizliğinde ileri giderse, kocası tedavisine çalışmadan hemen bırakır.
Öldüren bile çıkar. Peygamber efendimiz, erkeğin avret yerinin diz ile göbek arası,
kadının ise, yüz ve iki elinden başka bütün bedeninin avret olduğunu
bildirmiştir. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki: (Avret yerini açmak büyük günahtır.) [Hakim] (Avret yerini açana, başkasının avret yerine bakana Allah lanet
etsin!) [Beyheki] Kur'an-ı kerimde ise buyuruldu ki: (Ey Resulüm, müminlere söyle, harama bakmasınlar ve avret yerlerini
haramdan korusunlar! Müslüman kadınlar da ziynetlerini göstermesinler,
başörtülerini yakalarına kadar örtsünler!) [Nur 31] Ahzab suresinde de, Allah’tan korkan kadınların, yabancı erkeklerle konuşmak
durumunda kalınca, kötü niyetli erkeklerin tahrikine sebep olmamaları
için, yumuşak konuşmamaları emrediliyor. Sesten tahrik olan erkek, açık
kadına bakınca tahrik olmaz mı? Artık dileyen Allah’ın emrine uyar, dileyen de nefsine ve şeytana
uyar. |
Anasayfaya dön | Konulara dön |
Sadakat.Net©İslami web hizmetleri |