Günah işlemenin insana zararı nedir? CEVAP Günah işleyen, dünya ve ahirette
büyük sıkıntılara maruz kalır. Hadis-i
şeriflerde buyuruldu ki: (Günah işleyince kalbde siyah bir nokta hasıl olur. Eğer tevbe edilirse
o leke silinir. Günahlara devam edilirse, o leke büyür ve kalbinin tamamını
kaplar.) [Nesai] [Kalb kararınca da, artık
ibadet etmek zor olur, günahları işlemek kolay gelir.] (Derdiniz günahlardır, devası istiğfardır.) [Deylemi] [İnsanların başına gelen bütün sıkıntılar günahları yüzündendir.
İstiğfar edince, yani pişman olup tevbe edince günahlar silinir.] (Kendini günahlardan korumayanı Allahü teâlâ [dünya ve ahirette felaketlerden] korumaz.)
[İbni Hüzeymi] [Günahtan kaçmaya gayret edersek,
Allahü telâlâ da bize yardım eder. Günaha önem vermezsek, felaketlerden
kurtulamayız.] (Kişi işlediği günahlardan dolayı rızkından
mahrum kalır.) [Hakim] [Günah işleyenin kazancında bereket
olmaz. Ömrü sıkıntı içinde geçer.] Her günahı çok tehlikeli görmelidir!
Müminin alametlerinden biri de günahını çok tehlikeli görür. Hadis-i
şerifte, (Mümin, günahını başucunda
dağ gibi görür, hemen üzerine yıkılacağından korkar. Münafık ise burnuna
konmuş sinek gibi görür, hemen uçacağını zanneder) buyuruldu. (Buhari) Gizli işlediği bir günahı ona buna
duyurmak da ikinci bir günahtır. Böyle günahların affı zor olur. Hadis-i
şerifte, (Her mümin affedilir, ancak günahını başkalarına açıklayanlar hariç)
buyuruldu. (Buhari) Kabahat gizli de, açık da işlenmez.
Bir âyet-i kerime meali: (Açık da olsa, gizli de olsa günahlardan sakının!) [Enam 120] Fakat gizli işlenmiş bir günahı açığa vurmak
ayrıca günahtır. İbni Abidin hazretleri, (Günahını
açığa vurmak ayrıca günah olur. Gizli yapılan günahı başkalarına anlatmak
da günahtır) buyuruyor. Hadis-i şeriflerde buyuruluyor ki: (Kim, dünyada günahını gizlerse, Allah da, kıyamette, o günahı herkesten
saklar.) [Müslim] (Bir günaha düşen, Allah’ın örtüsünü, onun üzerinde bulundursun!) [Müslim] Günahtan el çekemeyen kimse, kötü
örnek olmamak için günahını gizlemelidir. Oruç tutmayan kimse, orucunu
gizli yemelidir. Açıktan yemesi ayrıca günah olur. İşte atalarımızın,
(Kabahat de gizlidir) demeleri bu sebeptendir. Günahların hepsi Allahü teâlânın
emrini yapmamak olduğundan büyüktür. Hadis-i şerifte, (Ufacık bir günahtan kaçınmak, bütün cin ve insanların ibadetleri toplamından
daha iyidir) buyuruldu. (R.Nasıhin) Demek ki günah işleyerek ibadet
yapılmaz. O halde , bir farzı yaparken haram işlemek mecburiyeti olursa
haram işlememek için farz tehir edilir. Bir sünneti işlerken de, mekruh
işlemek gerekirse, mekruhtan kaçmak için sünnet terk edilir. Allahü teâlânın yasak ettiklerinden
kaçmamak günah olduğu gibi, emirlerine riayet etmemek de günahtır. Haram
işlememek, farzı yapmaktan önce gelirse de, farzları yapmamanın günahı,
haram işlemek günahından daha çoktur. Mesela, namaz kılmamak içki içmekten
daha büyük günahtır. Hadis-i şerifte buyuruldu ki: (Günahtan nefret eden ve ibadetten lezzet alan, hakiki mümindir.) [Taberani] Günah işlemeye devam eden kimse
unutkan olur, ahmaklaşır, aklı da azalır. Hadis-i şerifte (Günah işleyenin bir aklı gider, bir daha geri dönmez) buyuruldu.
(İ.Gazali) O halde günah işlemekten çok sakınmalıdır. Günah işlemenin dünya işlerine de zararı olur mu? CEVAP Evet günahların dünya işlerinde de zararı olur. Fakat bir iş,
neticesi ile ölçülür. Hadis-i şerifte, (Dünya
ahiretin tarlasıdır) buyuruldu. Dünyada ekmezsek, ahirette ne biçeceğiz? Günah işleyenin aklı azalır, hafızası bozulur. Böyle bir kimse,
dünya işlerini de beceremez. Ahiretine de zararı çok olur. Hadis-i şerifte,
(Günah işleyenin, bir daha gelmemek
üzere, aklı azalır) buyuruldu. İbni Mesud
hazretleri, (Günah işleyen, bildiklerinden bazısını unutur) buyurdu.
Hadis-i şerifte de buyuruldu ki: (Günah işleyen
rızıktan mahrum kalır.) [İbni Mace] Fudayl bin Iyad
hazretleri, (Arkadaşlarının sana verdiği sıkıntılar, günahların neticesidir)
buyurdu. Hadis-i şerifte de buyuruldu ki: (Şikayet
ettiğiniz şeyler, amellerinizin bozukluğundandır.) [Beyheki] Bir zat da, (Farelerin evimi istila etmesini, günahımın cezası
olarak bilirim) buyurdu. Bir hadis-i şerifte, (Nefsin arzularını taate tercih eden, ibadetin
zevkini alamaz) buyuruldu. Ariflerden bir zat, çamurlu ve kaygan bir yolda giderken, çamura
düşmemek için dikkatli yürür. Buna rağmen çamura yuvarlanır. Her yeri
çamur olur. Artık hiç dikkat etmeden yürümeye başlar. Sonra ağlayarak
der ki: "İşte günaha düşmeden önce günahlarından sakınan adamın
hali budur. Bir iki defa günaha düştükten sonra, artık o günahları işlemekten
çekinmez. Bu da gösteriyor ki, bir günah, başka bir günahı çeker." Günaha engel olunmazsa, herkes zarar görebilir. Hadis-i şeriflerde
buyuruldu ki: (Fuhuş yayılınca
zelzele ve fitne çoğalır.) [Deylemi] (Masiyetler zuhur edince, iyi-kötü herkes umumi bir azaba maruz
kalır. Daha sonra iyiler Allah’ın rızasına nail olur.) [Taberani] Her ne kadar küfür hariç, büyük günah işleyenlere kâfir dememek
gerekir ise de, günahlara devam eden kimsenin, zamanla kalbi kararır,
haramları işlerken içi sızlamaz, imanı da zayıflayıp bir gün tamamen
sönebilir. Günahların küçüğünden de büyüğünden de çok sakınmak gerekir.
Allahü teâlânın hakkı olan günahlar için tevbe etmeli, pişmanlık
ve üzüntü duymalı, günahı terk etmeli, kefaret olmak için çok sevap
işlemelidir. Hadis-i şerifte buyuruldu ki: (Günah işlediğin
zaman, karşılığında onu mahvedecek sevap işle!) [İ. Gazali]
Kul hakkının kefareti için, hak sahibi ölmüş ise, o kimseyi
rahmetle anmalı, çoluk çocuğuna ve varislerine ihsanda bulunmalıdır.
Günahları için istiğfara devam etmelidir. Hadis-i şeriflerde buyuruldu
ki: (Allahü teâlâ,
istiğfara devam edeni, her sıkıntıdan kurtarır, her darlıkta bir genişlik
verir ve ummadığı yerden rızıklandırır.) [Nesai] (Allahü teâlâ buyurdu ki: "Ey
kullarım, koruduklarım müstesna, hepiniz günahkârsınız. Günahınıza istiğfar
ederseniz, sizi affederim. Kim kendisini affetmeye kadir olduğumu bilirse,
onun günahlarını affederim.") [Tirmizi] (Bir kimse,
"Rabbim, seni noksan sıfatlardan tenzih
ederim. Nefsime zulmettim. Kötü işlerde bulundum. Senden başka günahımı
affedecek kimse yoktur. Sen beni affet!" derse karıncalar sayısınca
günahı olsa, Allahü teâlâ affeder.) [Beyheki] Üç
şey, üç şeye sebeptir
Allah’ın gadabından korkmak nasıl
olur? CEVAP Allahü teâlâ, ilmi, zulmetin temizlenmesine, cehli de günah
işlenmesine sebep yaptı. İlimden iman ve taat
doğmakta, cehilden de küfür ve günah hasıl olmaktadır. Taat,
çok küçük olsa da kaçırmamalı, günah, pek küçük görünse de yaklaşmamalıdır!
Üç şey, üç şeye sebeptir: Taat, Allahü teâlânın
rızasını kazanmaya sebeptir. Günah işlemek, Allahü teâlânın gazabına
sebeptir. İman etmek, şerefli ve
kıymetli olmaya sebeptir. Bunun için, küçük günah işlemekten de çok sakınmalıdır! Allahü
teâlânın gazabı, bu günahta olabilir. |
Anasayfaya dön | Konulara dön |
Sadakat.Net©İslami web hizmetleri |