Günah günahı çeker Anneme, (Saçlarımı açmam günahtır. Ben bu günahı işliyorum,
kollarımı ve bacaklarımı da açsam ne olur ki) diyorum. Annem razı olmuyor.
Hatta namazını kıl diyor. Ben de hiç günah işlemesem kılarım diyorum.
Ha bir günah işlemişim ha üç günah, ne fark eder diyorum. Ben haklı
değil miyim? CEVAP Günah işleyene
sen haklısın denmez. Maalesef günümüzde ibadetlerde ya hep ya hiç felsefesi var. Ya hep ya hiç imanda
olur, günahlarda ve ibadetlerde olmaz. İmanın azı çoğu olmaz. İman ya vardır, ya yoktur. Bazı ibadetleri yapamayana
veya bazı günahlardan kaçamayana sen günahkârsın artık ibadete lüzum
yok denmez. Günah küçük olsa da kaçmaya çalışmalıdır. Bir günaha alışan,
ötekilerini de işlemek isteyebilir. Bir günah öteki günahları davet
eder. Günah demek, isyan demektir.
Akıllı olan, Rabbine isyan sayısını hiç artırır mı? Aksine azaltmaya
çalışır. İmam-ı
Rabbani hazretleri buyuruyor ki:
Bütün günahlara tevbe edip
hepsinden kaçmak büyük nimettir. Bu yapılamazsa, bazı günahlara tevbe
etmek de nimettir. Bunların bereketiyle belki bütün günahlara tevbe
etmek nasip olur. "Bir şeyin bütünü ele geçmezse, hepsini de kaçırmamalı"
buyuruldu. (2/66) Birkaç günaha müptela olan kimse, birinden vazgeçmek isterse,
ona, (Diğerlerini bırakmadığına göre bu günaha da devam et) denmez.
Günah miktarı ne kadar azaltılırsa o kadar iyi olur. Çünkü Allah’tan
korkarak bir günahtan vazgeçmek iman alametidir. Hadis-i şerifte, (Ömründe bir defa Allah’ı anan veya Ondan korkan Müslüman, Cehennemden
çıkar) buyuruldu. (Tirmizi) Günahkâr birisi bir ibadeti yapıyorsa, (Aman bunu bari bırakma)
demeli! Bu ibadeti de yapmazsa, dinden tamamen uzaklaşabilir. Korkutmaktan
çok, müjdeleyici olmak gerekir. Hadis-i şeriflerde buyuruluyor ki: (Allah’ın
rahmetinden ümit kestirip dinden nefret ettirene lanet olsun!) [Nesai] (Kolaylaştırın,
güçleştirmeyin, müjdeleyin, sevdirin, nefret ettirmeyin!) [Buhari] Bir genç, Peygamber efendimize, (Şu üç günahı bırakamıyorum)
dedi. O üç günah, yalan, zina ve içki idi. Resulullah efendimiz, (Bu üç günahtan birini benim için bırak) buyurdu.
O genç de üç günahtan biri olan yalanı bırakmayı, kabul edip gitti.
Daha sonra, diğer iki günahı işlemek isteyince, (Bu günahları işleyip
Resulullahın karşısına çıkınca, "Ben işlemedim" desem yalan
söylemiş olurum. Eğer işlediğimi söylersem, cezaya maruz kalırım) diye
düşündü. Diğer iki günahtan da vazgeçip salihlerden oldu. (Şir’a)
İnsanlardan utanarak günahı gizlemek de hayadandır. Haya da imandandır.
Günah gizlenmezse, fasıklar bundan cesaret
alır. (Falanca günah işliyor. Ben de işlesem ne çıkar?) diyebilirler.
Falancalar şunu bunu yapıyor, onlara günah değil de bize mi günah diyebilirler.
Buna sebep olmamalı. Her ne kadar bazı sapıklar, (günah işleyen, mesela namaz kılmayan
kâfir olur) diyorlarsa da, günah işleyen, Müslümanlıktan çıkmaz. Hadis-i
şerifte buyuruldu ki: (Cebrail
aleyhisselam, "Ümmetine müjde ver ki, müşrik olarak ölmeyen Cennete
girer" dedi. Ben, "Zina ve hırsızlık eden de mi Cennete girer"
diye üç defa sordum. Evet, zina ve hırsızlık eden de Cennete girer"
dedi. Daha sonra, "İçki içse de, yine sonunda Cennete girer"
dedi.) [Buhari] Bu Ehl-i sünnet itikadıdır. Günahları hafif görmek değildir.
Bu inanış, insanı günaha sevk etmemeli! Her günah, kalbi karartır ve
insanı küfre sürükleyip ebedi Cehennemde kalmaya sebep olabilir. Her
günahtan kaçınmalı, çünkü Allah’ın gazabı günahlar içinde saklıdır.
Belam-ı Baura, çok ibadet eden büyük
bir âlim iken, bir günah yüzünden kâfir oldu. Günah işleyen hemen tevbe
etmelidir! (K.Saadet) |
Anasayfaya dön | Konulara dön |
Sadakat.Net©İslami web hizmetleri |