Peygambere inanmadan müslüman olunmaz Sual: 1- Müziğin
haram olduğunu söylüyorsunuz? Hangi âyete dayanarak, deliliniz nedir?
Galiba cep telefonunuzu titreşimli olarak kullanıyorsunuz? CEVAP
Evet titreşimli kullanıyorum. Dinimizde delil sadece âyet mi?
Hadis-i şerifler delil olmaz mı? Resulullah efendimiz müziğin haram
olduğunu bildirmiştir. 2- Kapı zilinde peki ne kullanıyorsunuz?
CEVAP
Kapı zili düz alarmlıdır, müzikli değildir. Telefonun düz alarmlı olanları da vardır, melodili olanları kullanmak caiz olmaz. 3- Hud suresinin
onuncu âyeti, Kur’anda her şeyin açıklanmış olduğunu bildiriyor. CEVAP
Hud suresinin onuncu âyetine bakalım: (Elif. Lam.
Râ. Hikmet sahibi ve her şeyden haberdar olan
Allah tarafından âyetleri [kesin delillerle] sağlamlaştırılmış, sonra da [iman esasları, ahkâm, vaaz, nasihat ve
kıssalarla] açıklanmış bir kitaptır.) Parantez içindeki ifadeler müfessirlerce açıklanmıştır. Yani Kur’an-ı kerimde,
peygamber kıssaları, eski milletlerin yaşayışları, iman edilecek hususlar,
dine ait hükümler, nasihatler bildirilmiştir. Bunu hangi müslüman inkâr
eder. Bu âyetteki açıklama ifadesi, kıssaların ve diğer haberlerin açıklanmış
olmasıdır. Bu âyetten Kur’anın açıklanmasına ihtiyaç yok, hadisler lüzumsuzdur anlamı
nasıl çıkarılır ki? Hâşâ sizin dediğiniz gibi burada Kur’an detaylanmış
dense, öteki âyetlerle çelişkili olur. Mesela şu âyetle çelişkili olur: (Ey Resulüm sana indirdiğim Kur’anı
insanlara beyan edesin, açıklayasın) [Nahl
44] Demek ki açıklanması gerekiyor ki böyle buyuruluyor. Soruyorum, hâşâ Allah
çelişkili mi söylüyor? Siz niye bu âyeti görmezlikten geliyorsunuz ve
diğer bir çok âyetleri, mesela (Resulüme
tabi olun, ona uyun) âyetlerini niye görmezlikten geliyorsunuz?
Sadece Kur’ana uyun, Resulüme uymayın denirdi. Hâşâ bir çok sapık Resulullahı
postacı kabul ediyor. Kitabı getirdi işi bitti diyorlar. Siz de aynı
nakaratı okuyorsunuz. Halbuki Allahü teâlâ buyuruyor ki: (Peygamberin verdiğini alın, yasak
ettiğinden sakının!) [Haşr 7] Sadece Kur’ana uyun denir, böyle bir şey söylenmezdi. Demek ki hadis-i şeriflere,
Resulullahın bildirdiklerine ihtiyaç var. Mesela namazların kaç rekat
olduğu, namazın farzları, namazı bozan şeyler, namazın mekruhları gibi
çok şey Kur’anda açıkça bildirilmemiştir. Bunu Resulüne bırakmış, o
da açıklamıştır. Resulünün açıklamasından niye korkuyorsunuz? Allah
açıkla dedi, o da açıkladı. Yoksa Allah’ın emrine aykırı olarak mı Kur’anı
açıkladı? Peygamberimiz binlerce meseleye açıklık getirdi. Bunlar Allah’ın
emrine aykırı mı idi? Resulullah 23 sene bu işin tatbikatı yapmış, göstermiştir. O bildirmeseydi
namaz vakitlerinin bile beş olduğunu bilemezdik. Çünkü Kur’anda açıkça
yazılı değil. Zekatın ne oranda verileceği yazılı değil. Orucu bozan
veya mekruh olan şeyler açıklanmamıştır. Açıklansa idi, Allah, Resulüne
bunu açıkla buyurmazdı. 4- Şu âyete neden değinmediniz? Neden bu
Allah’ın âyetini görmezlikten geldiniz? 45. surenin 6.âyeti: (Bunlar, sana gerçek olarak okuduğumuz Allah’ın âyetleridir.
Allah’tan ve âyetlerinden başka hangi hadise inanıyorlar?) CEVAP
Bazı mezhepsizler de aynı oyunu oynadı. O kadar Türkçe kelime
arasına niye bir tane Arapça kelime sıkıştırıldı? Âyetin meali şöyledir: (İşte sana
gerçek olarak okuduğumuz bunlar Allah’ın âyetleridir. Artık Allah’tan
ve Onun âyetlerinden sonra hangi söze inanacaklar?) Söz kelimesinin
arapçası niye söylenir ki? Hadis-i şerif anlaşılsın
diye öyle mi? Hadis, söz demektir.
Ama Resulullahın sözlerine hadis-i şerif denir, şerefli söz demektir,
mübarek söz demektir. Hâşâ Allah, bir âyetinde Resulullahın hadisine
inanmayın diyecek sonra da şöyle buyuracak: (Resule itaat eden, Allah’a itaat etmiş
olur.) [Nisa 80] (Allah ve Resulüne itaat eden, en büyük
kurtuluşa ermiştir.) [Ahzab
71] (Peygamberin verdiğini alın, yasak ettiğinden
sakının!) [Haşr 7] (De ki; “Bana uyun ki, Allah da sizi sevsin!”)
[A. İmran 31] (İndirdiğimi
insanlara beyan edesin, açıklayasın) [Nahl 44] (İhtilaflı bir işin hükmünü Allah’tan [Kur’andan] ve Resulünden [Sünnetten] anlayın!)
[Nisa 59] (Aralarındaki anlaşmazlıkta seni
hakem tayin edip, verdiğin hükmü tereddütsüz kabullenmedikçe, iman etmiş
olmazlar.) [Nisa 65] (Allah ve Resulü, bir işte hüküm
verince, artık inanmış kadın ve erkeğe, o işi kendi isteğine göre, tercih,
seçme hakkı kalmaz.) [Ahzab 36] (O Peygamber, güzel şeyleri helal,
çirkin şeyleri haram kılar.) [Araf 157] (Allah’a ve Resulüne itaat edin!) [Enfal 20] (Allah’a ve Resulüne inanmayan [kâfir olur] kâfirler için de çılgın
bir ateş hazırladık.) [Feth 13] Söz kelimesini Resulullahın hadisi olarak açıklamak sahtekârlığın
daniskasıdır. Bu âyetlerde Allah, (Resulüme uyun, resulüm indirdiğim Kuranı
açıkla) diyecek, sizin dediğiniz yerde de sakın hadislere uymayın diyecek,
hâşâ Allah böyle çelişkili konuşur mu? Siz Resulullahtan ne istiyorsunuz? Bu kadar hileyi, sahtekârlığı ahmaklardan
başka kim yutar ki? Yutan varsa ahmaktır. 5- Şu hadislere hiç değinmemişsiniz. Tutarsızlık yok mu? Peygamber, 'Benden Kur’an haricinde hiçbir şey yazmayınız.
Kim benden bir şey yazdıysa onu imha etsin" "Peygamber Amr b. As'a, söylediği her sözü
yazmasını emretti" CEVAP
Önceleri Kur’an-ı kerimle karışmaması için, (sözlerimi yazmayın) buyurdu. Daha sonra
buna gerek kalmayınca da birçok hadis-i şerifte, (sözlerimi yazın) buyurdu. Bunun
çelişki neresinde? Çelişki sizin kafanızda. Çelişki kıblenizde, kıbleniz
yanlış! Hadis-i şeriflerde de aynı numarayı çekiyorsunuz, bazısını
delil olarak gösteriyorsunuz. Mezhepsizler de bunu çok yapıyor. Bak
Resulullah hadislerimi yazmayın dedi diyorlar. Ötekine yani (Bundan sonra artık hadislerimi yazın) emrini görmezlikten geliyorlar.
Hadis senet olmaz diyorlar. Peki hadis senet değilse ötekini niye söylüyorlar?
Siz de aynı numarayı çekiyorsunuz? Halbuki Allah, Resulümün sözlerine
uyun buyuruyor. Siz Kur’ana inansanız bu âyetlere de inanırsınız. Din
düşmanları hep bu numaraları kullanmıştır ama Ehl-i sünnet âlimleri
bunu görmüş, suratlarına çarpmıştır. 6- "Kur’andan
başka hidayet kaynağı arayan sapıtmıştır" hadisi var. CEVAP
Çelişki bunun neresinde? Kur’andan
başka hidayet kaynağı olur mu hiç? Bu sözün neresini beğenmediniz ki?
Hadis-i şerifler, Kur’anın açıklamasından başka bir şey değil ki, Kur’anın
emrine uyularak açıklanmış ifadelerdir. Mesela namaz kıl deniyor nasıl
kılınacağı bildirilmediği için Resulullah açıklamıştır. Kur’anın açıklaması,
Kur’andan başka denir mi? Kur’anda hep Allah ve Resulüne itaat edin
geçiyor. Demek ki ayrı değil ki böyle bildiriliyor. Siz Kur’ana inanmıyorsunuz,
inanıyorsanız bildirdiğim âyetleri niye inkâr ediyorsunuz? 7- Hadis, Kur’an gibi önemli bir kaynak ise neden Allah
Kur’anı korumayı garantiledi de hadisi Kur’an gibi korumadı? CEVAP
Gerçekte olmasa bile söz ile sen Allah’a ve Kur’ana inanıyorsun
değil mi? Öyle ise cevap ver: Hz. Musa ve Hz. İsa peygamber mi idi? Onlara indirilen Tevrat
ve İncil Allah’ın kelamı mı idi? Kur’an gibi onlar da önemli mi idi?
Evet ise size soruyorum, niye Allah, Tevrat ve İncili korumayı garantilemedi?
Niye bozulup
gitti? Allah, Resulüme
uyun diyor bu mantıklı olmuyor da, hadislere ihtiyacımız yok sözü mü
mantıklı? Birkaç sapık hariç, bütün Müslümanlar asırlardan beri, Kur’anın
emrine, Resulüme tâbi olun âyetine uyarak
hadis-i şeriflere inanmış ve onlara göre amel etmiş. Bu mantıksızlık
da, peygamberim diyen, Kur’ana ilave yapıldı diyen yalancı adamın [19’cular
bâtıl dinini kuran Mısırlı Reşat Halifenin] hadislere inanmayın sözü
mü mantıklı? Kur’ana inanmak mantıklıdır. Kur’anda Resulullaha
inanın buyuruyor. O güzel şeyleri helal, çirkin
şeyleri haram kılar buyuruyor. Ona itaat
edin buyuruyor. Ona itaat bana itaattir buyuruyor. Bunlara
neden inanmıyorsunuz? Bana kalırsa siz misyonersiniz ya da misyonerlerin
kullandığı bir maşasınız. Bir müslüman böyle konuşmaz, böyle hareket
etmez. 8- Müzik dinlemenin
günah olduğunu söylüyorsunuz. Allah’ın kitabında müziğin haram olduğu
geçmiyor. Hadislerde geçiyor bu.Yoksa Allah bunu Kur’anda bildirmeyi
unuttu mu? Muhammed mi hatırlattı? Bir peygamber kendi başına hüküm veremez. CEVAP
Bu ne terbiyesizlik, hâşâ, Allah’a unuttu denir mi hiç? Muhammed hatırlattı denilir mi hiç? Allah Resulüne yetki
verdi, Kur’anı açıkla buyurdu. O da açıkladı. Yetki verilen âyetlerden
birkaçını tekrar yazıyorum: (Resule itaat eden, Allah’a itaat etmiş
olur.) [Nisa 80] (Allah ve Resulüne itaat eden, en büyük
kurtuluşa ermiştir.) [Ahzab
71] (Peygamberin verdiğini alın, yasak ettiğinden
sakının!) [Haşr 7] (De ki; “Bana uyun ki, Allah da sizi sevsin!”)
[A. İmran 31] (İndirdiğimi
insanlara beyan edesin, açıklayasın) [Nahl 44] (O Peygamber, güzel şeyleri helal,
çirkin şeyleri haram kılar.) [Araf 157] Kur’anın bu emirlerine uymak suç mudur, mantıksızlık mıdır?
Resulullah müziği yasak etmişse, elbette yine Allah’ın emrine göre yasak
etmiştir. Yukarıda âyetleri yazdım. 9- Peygamberin sözlerinin
1400 yıldır korunup korunmadığını merak ediyorum. Ölçütümde Kur'andır. Çünkü Ayşe anamız Resulullahın nereden söz söylediği
sorulunca, siz Kur'an okumaz mısınız cevabını veriyor. O Kur'andan başka
bir şey söyleyebilir mi? CEVAP Aynı taktiği mezhepsizler
de kullanıyor. İşlerine gelen hadisler sağlamdır, işlerine gelmeyenler
uydurmadır. Resulullah efendimizin sözü 1440 yıldır korunamamışsa, Âişe validemizin sözü nasıl korunmuş? Onun uydurma
olmadığını nereden biliyorsun? İkinci bir husus,
hadisleri toplayanlar Kur’anı da hazırlamış olan eshab-ı kiramdır. Eğer uydurma hadis varsa, hâşâ uydurma âyet de olur. Çünkü
toplayanlar aynıdır. Diyeceksin Kur’anı Allah indirdi korumasını da Allah yapar. Bu sözü Kur’anı
toplayanlar oraya yazamaz mı? Böyle itimatsızlık olursa, ki kâfirlerin
taktiği budur, Kur’ana şüphe getirmek için hadislere uydurma demişlerdir. 10- Ölçüt Kur'an olmalıdır. CEVAP Ölçü Kur’an elbette ancak, Allahü teâlâ (Resulüm
bu Kur’anı açıkla) buyuruyor. Demek ki
Kur’anı açıklaması gerekiyor. Açıklamasaydı anlamamız mümkün olmazdı.
Mesela namazların kaç rekat olduğunu bilemezdik. Zekatın oranını bilemezdik.
Nelerden zekat verileceğini bilemezdik. Çok şey var. 11- Peygamberin sözü
diye Kur'ana aykırı olanlara iman edemem! CEVAP Hâşâ, bu nasıl söz?
Kur’anı kim getirdi? Dinin sahibi kim, Peygamberin sözü hiç Kur’ana
aykırı olur mu? Bu nasıl müslümanlık? Ağzınızdan
çıkanı kulağınız duymuyor galiba. Bir sözün Kur’ana aykırı olup olmadığını
sen nasıl anlıyorsun? İmam-ı a’zam anlayamıyor, imam-ı Buhari anlayamıyor
ve bütün İslam âlimleri anlayamıyor, sen anlıyorsun? 12- Kur'anda müzik dinlemek haram diyor mu? Eğer demiyorsa Peygamber de demiş olamaz. CEVAP Resulullah efendimiz bir iki âyeti açıklamış, bu âyet
müziği haram ediyor buyurmuş ve bunu bütün ehl-i sünnet âlimleri kabul
etmiş, senin kabul etmemen neyi değiştirir ki? Müzikle ilgili hadis-i
şerifler hadis âlimlerinin kitaplarında vardır. Hadis âlimleri bir hadisi
sahih kabul ediyor ve kitaplarına alıyor, Kur’ana aykırı görmüyor da
sen nasıl görüyorsun? Bütün âlimler
bir tarafa sen bir tarafa öyle mi? Bu ne haddini bilmezlik böyle? Biz istisnasız
bütün ehl-i sünnet âlimlerinin kitaplarına ve hadis-i şeriflerin hepsine
inanırız. Ehl-i sünnet âlimlerinin kitaplarında uydurma hadis olmaz.
Çünkü Resulullah söylemediğim sözü hadis söyleyen Cehenneme gidecektir buyuruyor.
Hangi müslüman bunu yapar? Ve bütün ehl-i
sünnet âlimleri müzik haram diyor sen ise onlara aykırı helal diyorsun. 1400 senedir gelen
âlimlere ve Resulullahın hadislerine mi inanalım yoksa sana mı? Güzel ses ayrı
müzik ve çalgı aleti ayrı. 13- Müziğin ve Notaların Allah tarafından
yaratıldığına kimsenin şüphesi olmaması lazım. CEVAP
Evet domuzun, köpeğin her türlü necasetin, pisliğin, çirkefin
Allah tarafından yaratıldığına hiç kimsenin şüphesi olamaz. Çünkü Kur’an-ı
kerimde buyuruluyor ki: (Her şeyi
yaratan Allah’tır) [Mümin 62, Enam 101, Rad
16] (Sizi de,
yaptığınız işleri de yaratan Allah’tır.) [Saffat
96] 14- Müzik peygamber
tarafından yasaklandı fakat Kur’anda böyle bir yasak yoktur. CEVAP
Siz anlamıyor musunuz yoksa inanmak mı istemiyorsunuz, yine
aynı şeyi söylüyorsunuz. Size birkaç âyeti tekrar yazayım: (Resule itaat eden, Allah’a itaat etmiş olur.) [Nisa 80] (Resulüme uyun ki, doğru yolu bulun!) [Araf 158, Nur 54] (Resulümün verdiğini alın, yasakladığından da sakının!) [Haşr 7] (Allah’a
ve Resulüne karşı gelen, apaçık bir sapıklıktadır.) [Ahzab 36] (Allah ve Resulüne itaat eden Cennete, isyan eden Cehenneme gider.) [Nisa 13,14] (İhtilaflı
bir işin hükmünü Allah’tan [Kur’andan] ve
Resulünden [Sünnetten] anlayın!)
[Nisa 59] (İndirdiğimi insanlara beyan edesin, açıklayasın) [Nahl 44] (O Peygamber, güzel şeyleri helal,
çirkin şeyleri haram kılar.) [Araf 157] (O, [Resulüm]
vahyden başkasını söylemez.) [Necm 3,4] Demek ki Peygamber efendimiz kendiliğinden haram etmiyor, vahye
dayanıyor yani Allah’ın bildirmesine dayanıyor. Bir de bazı âyetler
var, onları herkes anlayamıyor. (İndirdiğim
Kur'anı insanlara açıkla) buyuruyor. Bazı âyetlerde müzik haram
edilmiştir. Bunu Resulullah açıklayabiliyor. Biz bakınca anlayamıyoruz.
Mesela müziği haram eden iki âyet: Lokmanın suresinin 6.âyetindeki lehv-el hadis ifadesi müzik olarak bildirilmiştir. Lehv-el
hadis, Türkçe olarak boş söz, boş eğlence gibi manalara gelir. Ama bu
boş eğlencenin, yani ahirete fayda vermeyen bu eğlencenin müzik olduğu
bildirilmiştir. Allahü teâlâ, şeytana [İsra suresinin
64. âyet-i kerimesinde] (Vestefziz... bi savtike [Sesinle oynat]) buyuruyor. Bu (Her türlü müzikle, çalgı ile insanları şaşırt)
demekmiş. (Medarik, Şeyhzade) Böyle âyetler olmasa bile Resulullahın bildirdiğini kabul etmemek
Allah’ı kabul etmemek olur. Böyle yapanların da kâfir olduğu yine Kur’an-ı
kerimde bildiriliyor. İmam-ı Rabbani hazretleri buyurdu ki: (Cenab-ı Hak, Kur’an-ı kerimde, Muhammed aleyhisselama itaat
etmenin, kendisine itaat etmek olduğunu bildiriyor. O halde, Onun Resulüne
itaat edilmedikçe, Ona itaat edilmiş olmaz. Bunun pek kesin ve kuvvetli
olduğunu bildirmek için, (Elbette,
muhakkak böyledir) buyurup, doğru düşünmeyenlerin, bu iki itaati
birbirinden ayrı görmelerine meydan bırakmadı. Yine Allahü teâlâ, (Kâfirler, Allahü teâlânın emirleri ile peygamberlerinin
emirlerini birbirinden ayırmak, bir kısmına inanırız, bir kısmına inanmayız
diyerek, iman ile küfür arasında bir yol açmak istiyorlar. Bu kâfirlerin
hepsine çok acı azap hazırladık) buyurmaktadır.) [Müjdeci mektuplar
152] 15- Söz konusu
âyetin notalarla müzikle yani müziğin kendisiyle hiçbir ilgisi olmadığı
gibi boş söz ve boş eğlence olduğunu siz yazdınız. Dolayısıyla boş sözlerin
ve boş eğlencenin müzikle hangi bağlantısı var? Fakat boş söz ve eğlence
boş müzik diye tanımlanabilir. Fakat âyetle direkt olarak bir ilişki
kurulamaz kanaatindeyim. CEVAP
Peygamberimiz haram diyor, sen hâlâ âyet notalardan bahsetmiyor
diye itiraz ediyorsun? Böyle müslümanlık
olur mu? Peygambere inanmadan nasıl müslümanlık olur? Atalarımız yenilen doymaz buyuruyor. Ama din iman konusunda
yenmek, yenilmek olmaz. İnanmak veya inanmamak, yani iman etmek veya
etmemek olur. Müslüman olmak veya kâfir olmak olur. Müslüman olmak için, akıla lüzum var. Akıllı olan mükelleftir.
Deliler iman ile mükellef değildir.
Şunu iyi bil ve unutma: Allah’a inanmayan Onun kudretini anlayamaz,
Ona giden yolu bulamaz. Allah’ın resulü Muhammed aleyhisselama inanmayan
Onun derecesini, makamını, kıymetini bilemez. Muhammed aleyhisselamdan
gelen nimetlere kavuşmak için iki şart vardır: Birincisi Onun Peygamberliğini tasdik etmek,
ben Ona iman ettim demektir. İkincisi Onu çok sevmektir. Gelen nimetlerin miktarı, bu sevginin derecesine bağlıdır. Tasdik olmadan,
O yüce peygamberi gözünle de görseydin, her mucizesine şahid de olsaydın
yine inanmazdın. Onun zamanındaki müşrikler böyle olmadı mı? O yüce
Peygamberin zamanında nasıl olacağını merak ediyorsan, şu anda nasıl
olduğuna bak. Şimdi nasılsan, o zaman da öyle olurdun. Bu herkes için
geçerlidir ve böyledir. Sen bu hâlinle o zaman peygamberlik iddiasında
bulunan üç kağıtçıya yani Müseyletemül Kezzaba da inanırdın. Çünkü ona
inananlar da çıkmıştır. Siz birkaçını defalarca yazdığım âyetlere rağmen direniyorsunuz.
Aman bize hadisten söyleme diyorsunuz. Sizin Muhammed aleyhisselama
olan bu düşmanlığınız nereden ileri geliyor? Allahü teâlâ onun sözü
senet derken siz niye Allah’ın bu âyetlerini kabul etmiyorsunuz? Defalarca
sormama rağmen, Allah Resulüme uyun, onun sözü senettir buyurduğu halde
Muhammed aleyhisselamın sözleri niye senet değil? Niye kabul etmiyorsunuz?
Resulullaha uymayan ve âyetlere inanmayan kitapsızlarla, bizim işimiz
yoktur. Lütfen bizi daha fazla meşgul ve rahatsız etmeyiniz. Köre bir
şey tarif edilemez, kör tarifle görmez, görene ise lüzum yoktur. 16- Sorularımı
yanıtlamayarak kaçıyorsunuz. Hadi, ispat edin neden müziğin haram olduğunu?
CEVAP Misyonerliğiniz bir yana siz deli falan değilsiniz değil mi?
Siz benim defalarca sorduğum sorulara cevap vermeyin, sonra da kaçan
sen değil de biz mi olacağız? Sana şu soruları kaç kere sordum. Bunlara cevap ver ona göre konuşalım: Allah şöyle buyurmuyor mu? (Resulüm
size neyi verdiyse alın, neden yasakladıysa kaçın.) [Haşr 7]
(O, kendisine
vahyedilenden başkasını söylemez.) [Necm 3,
4] (Ona tabi
olun ki, doğru yolu bulasınız!) [Araf 158] (Resule itaat eden, Allah’a itaat etmiş olur.) [Nisa 80] (De ki, "Allah’a
ve Peygambere itaat edin! Eğer [Allah’a ve Peygambere uymayıp]
yüz çevirirlerse, [kâfir
olurlar] Elbette Allah kâfirleri
sevmez.) [A.İmran 32] Siz bu âyetlere ve diğer yazdığım âyetlere niye cevap vermiyorsunuz?
Sizin Muhammed aleyhisselama olan
bu düşmanlığınız nereden ileri geliyor? Allahü teâlâ onun sözü senet
derken siz niye Allah’ın bu âyetlerini kabul etmiyorsunuz? (O, kendisine
vahyedilenden başkasını söylemez.) [Necm 3,
4] Yani, söylediği hadis-i şerifler de vahye dayanır, yani Allah’tandır
demektir. Yani Peygamberimiz bir şey söylerse kendiliğinden mi söylemiş
olur, hâşâ Allah o kendiliğinden söylemez diyor siz ise o kendiliğinden
söyler diyerek Allah’ı yalancı çıkarmaya çalışıyorsunuz. Sen bunlara cevap ver. Yukarıdaki âyetler yalan mı? Resule itaat Allah’a itaat
deniyor, yalan mı? O Peygamber, güzel şeyleri helal, çirkin şeyleri
haram kılar deniyor, yalan mı? O, [Resulüm] vahyden
başkasını söylemez deniyor, yalan mı? Haşr suresinde size neyi verdiyse alın neyi emrettiyse yapın,
neden yasakladıysa kaçının buyuruyor. Peygamberin yasak ettiklerini
yaparsak Allah’a isyan etmiş olmaz mıyız? Resule itaat Allah’a itaat değil mi? Yoksa bu âyetleri inkâr mı ediyorsunuz?
Hadislere karşı gelmek Resule karşı
gelmek değil mi? (Allah ve
Resulüne karşı gelen, bilsin ki Allah’ın azabı çetindir.) [Enfal 13]
Sen Resulullaha uymuyorsun, onun hadislerini kabul etmiyorsun,
çetin bir azaba hazırlan. Mertçe zebralar gibi yan çizmeden açıkça inanmıyorsan
inanma, zaten kâfirler inanmaz, bazılarına inanır bazılarını inkâr ederler.
Peygamberin emri ile Allah’ın emrini ayıranların kâfir oldukları yine
Kur'anda bildiriliyor: (Allah’ın
yolu ile, peygamberlerin yolunu birbirinden ayırmak isteyenler kâfirdir.) [Nisa 150,151]
Sen Peygamberin emrini Allah’ın emri saymadığın için bu âyete
göre de kâfirsin. Resule tabi olun, ona itaat eden Allah’a itaat eder gibi sayısız
âyeti inkâr eden kâfire ne diyeyim ki? Âyetleri inkâr eden elbette kâfir
olur. İki âyet meali tekrar: (De ki, "Eğer
Allah’ı seviyorsanız bana uyun ki, Allah da sizi sevsin!") [A. İmran
31] (De ki, "Allah’a
ve peygambere itaat edin! Eğer [peygambere uymayıp] yüz çevirirlerse, [kâfir olurlar.] Elbette Allah kâfirleri sevmez.) [A.İmran 32] Âyete inanmıyorsun hadise inanmıyorsun artık sana ne
diyeyim? Kur’an-ı kerim baştan sona kadar Resulüme uyun, ona tabi olun
derken Muhammed aleyhisselamı devre dışı bırakan kâfire ne diyeyim?
O postacıydı vazifesi bitti diyen kâfire ne diyeyim? İnanmayana ne diyeyim?
Bazı müşrikler Muhammed aleyhisselamı bizzat gördükleri halde, konuştukları
halde inanmadılar. Şu mucizeyi göster inanalım dediklerinde, istedikleri
mucizeler olunca bile inanmadılar. Sana ve senin gibilere Kâfirun
suresini okuyorum, senin dinin sana benim dinim bana. |
Anasayfaya dön | Konulara dön |
Sadakat.Net©İslami web hizmetleri |