Kur’an-ı kerim, müminler için şifa ve rahmettir Bir yazar, (Ölüye Kur’an
okunmaz. Kur’an ölülere bir şey demez. Ne derse, dirilere der. Öyleyse
ölü için okunan Fatiha, İhlas ve Yasin suresinin anlamına bakın) diyor.
Bir başka yazar da, (Ölülere Yasin, hastalara Fatiha okunuyor. Bu surelerin
tercümesine bakın, şifadan bahsetmiyor. Fatiha okumakla kendimize dua
ediyoruz.
Bunların şifa ile ne ilgisi vardır) diyor. Bunlara nasıl bir cevap vermek gerekir? CEVAP Kur’an-ı
kerimin her âyeti, her harfi şifadır. Bir âyetin tercümesine bakarak
ona kıymet biçmek çok yanlış olur. Kur’an-ı kerim, maddi ve manevi her
derde şifadır. Duaya, keramete inanmayan inançsızlara bir şey demenin
faydası yoktur. Allahü teâlâ buyuruyor ki: (Kur’an-ı kerim, müminler için şifa
ve rahmettir.)
[İsra 82] Peygamber
efendimiz de, (İlaçların en iyisi
Kur’an-ı kerimdir) buyururdu. (İbni Mace, Mevahib) İlaca
da, Kur’an-ı kerim okumaya da şifayı veren Allahü teâlâdır. Sırf ilaçtan
şifa beklemek caiz değildir. Allahü teâlânın şifayı yaratması için,
ilacı sebep yaptığına inanmak lazımdır. Böyle inanarak ilaç kullanmak
iyidir. (Hindiyye) Diğer yandan, Dinimizde edille-i şeriyye dörttür. (Delil
yalnız birdir, yalnız Kur'andır) diyenlere
itibar edilmez. Bunlar maksatlı hain değillerse, dini bilmeyen cahillerdir. (Mezhebe, hadise uymam)
demek (Kur'ana uymam) demektir. Zira Hak teâlâ buyurdu ki: (Resule itaat eden, Allah’a itaat etmiş olur.) [Nisa 80] (Peygamberin emrine uyun, nehyettiğinden
sakının.) [Haşr 7] (İndirdiğimi insanlara beyan edesin, açıklayasın) [Nahl 44] Beyan etmek, âyetleri,
başka kelimelerle ve başka suretle anlatmak demektir. Âlimler de, âyetleri
beyan edebilselerdi ve kapalı olanları açıklayabilselerdi ve Kur'an-ı
kerimden hüküm çıkarabilselerdi, Allahü teâlâ Peygamberine, (Sadece sana vahy olunanları tebliğ et)
derdi. Ayrıca beyan etmesini emretmezdi. (Huccetullahi
alelalemin) Sünnet
[hadis-i şerifler], Kur'an-ı kerimi, mezhep imamları da sünneti açıklamışlardır.
Âlimler de, mezhep imamlarının sözlerini açıklamışladır. Hadis-i şerifler
olmasaydı, namazların kaç rekat olduğu, nasıl kılınacağı, rüku ve secdede
okunacak tesbihler, cenaze ve bayram namazlarının kılınış şekli, zekat
nisabı, orucun, haccın farzları, hukuk bilgileri bilinmezdi. Yani hiçbir
âlim, bunları Kur'an-ı kerimden bulup çıkaramazdı. Bunları Peygamber
efendimiz açıklamıştır. Sünneti müctehid âlimler açıklamış, böylece
mezhepler meydana çıkmıştır. Allahü teâlâ, (Bilmediklerinizi
âlimlere sorun) [Nahl 43] buyurduğu
gibi, Peygamberimiz de bu âlimlere uymamızı emrediyor: (Kur'an-ı kerime tâbi olmak, hepinize
farzdır. Onu terk etmek için hiçbir özür olamaz. Kur'an-ı kerimde bulamadığınız
işlerde, sünnetime uyunuz. Sünnetimde de bulamazsanız, Eshabımın sözüne
uyunuz.) [Beyheki] (Âlimlere tâbi olun!)
[Deylemi] (Âlimler rehberdir.)
[İbni Neccar] (Ulema, enbiyanın vârisidir.) [Tirmizi] (Bize yalnız Kur'andan söyle!) diyen birine, İmran bin Husayn
hazretleri: (Ey ahmak! Kur'an-ı kerimde, namazların kaç rekat olduğunu
bulabilir misin?) dedi. Hz. Ömere, farzların seferde kaç rekat kılınacağını
Kur'an-ı kerimde bulamadık dediklerinden, (Allahü teâlâ, bize, Muhammed
aleyhisselamı gönderdi. Kur'an-ı kerimde bulamadığımızı, Resulullahtan
gördüğümüz gibi yapıyoruz. O, seferde, dört rekat farzları iki rekat
kılardı. Biz de, öyle yaparız) buyurdu. (Mizan-ül-kübra) Allahü teâlânın resulü,
Kur’an-ı kerimin muhatabı, Muhammed aleyhisselamdır. Bir müslümanın,
ne idüğü belirsiz yazarlara değil, dinin sahibine
uyması lazımdır. Kur’an-ı kerimi, çeşitli sureleri yalnız ölüler için
değil, her zaman okumak çok sevaptır. Hadis-i şeriflerde buyuruldu
ki: (Fatiha suresi, her derde devadır.) [Beyheki] (En faziletli sure Fatihadır, her derde şifadır.) [Beyheki] (Yasin okuyanın sıkıntısı gider.) [Deylemi] (Cuma gecesi Yasin suresini okuyanın günahları affedilir.)
[İsfehani] (Geceleyin Yasin okuyan, affedilmiş olarak sabaha çıkar.) [Buhari] (Allah rızası için Yasin okuyanın günahları affolur.) [İbni Sünni] (Her gece Yasin okumaya devam eden, şehid olarak ölür.) [Taberani] (Her şeyin bir kalbi vardır. Kur'anın kalbi de Yasindir. Yasin
okuyan, içinde Yasin olmadan on defa Kur'anı okuma sevabına kavuşur.)
[Tirmizi] [Yasin suresinde, kıyamette
olan şeyler, dünyanın geçici olduğu, Cennet nimetleri ve Cehennem azapları
da bildirilmektedir. Anlayan hasta, yanında okununca, iman ile gitmeye
sebep olan şeyleri işitmiş olur.] (Müslüman bir hasta yanında Yasin-i şerif okunursa, Rıdvan
ismindeki melek Cennet şerbeti getirir. O kimse, suya doymuş olarak
ruhunu teslim eder. Doymuş olarak da kabre girer, suya ihtiyacı olmaz.) [S. Ebediyye] (Ölülerinize Yasin okuyun!) [İ.Ahmed] (Kabristana giren kimse, Yasin suresini okusa, o gün ölülerin
azapları hafifler. Ölülerin sayısı kadar ona sevap verilir.) [Etfal-ül müslimin] (Kabristandan geçerken, 11 İhlas okuyup sevabını ölülere hediye
edene, ölüler sayısınca sevap verilir.) [Etfal-ül müslimin] İmam-ı
Ahmed bin Hanbel hazretleri buyurdu ki: (Kabristana
girince, Fatiha, Kul-euzüler ve İhlas surelerini
okuyunuz! Sevabını ölülere gönderiniz! Sevabı hepsine vasıl olur. ) Üç
türlü ilaç kullanırdı
Peygamber efendimiz
3 türlü ilaç kullanırdı. Kur’an-ı kerim veya dua okurdu. İlaç kullanırdı.
Her ikisini karışık kullanırdı. (Kur’an-ı
kerimden şifa beklemeyene şifa nasip olmaz) buyururdu. (Mevahib) Kur’an-ı kerim ve dua,
şartları gözetilerek okunursa şifa verir. Okuyanın ve hastanın buna
inanması lazımdır. Haram işleyenin ve kalbi gafil olanın duası kabul
olmaz. İtikadı düzgün olmayanın okuması fayda vermez. Kur’an-ı kerimi
ücret ile okumak haramdır. (Tefsir-i Mazheri) Peygamber efendimiz, ölülerimize
Yasin okunmasını emrediyor. Yazar da okumayın diyor. Hangisine uymak
gerekirse ona uymalıdır. Müslüman, elbette Peygamberine uyar. |
Anasayfaya dön | Konulara dön |
Sadakat.Net©İslami web hizmetleri |