Kur’an-ı kerim değiştirilemez
Reşat Halife ve onun izinde gidenler, Kur’an-ı kerime itimadı sarsmak
için Tevbe suresinin son iki âyeti fazla diyorlar. Kur’anın değiştiğini
söyleyen kâfir olmaz mı? CEVAP Böyle bir şeyi Müslüman yaparsa kâfir olur, kâfir zaten kâfirdir, tekrar
kâfir olmaz. Emirler yasaklar Müslüman içindir. Önce Kur’an-ı kerimin bugünkü hale nasıl geldiğini bildirelim: Yemame savaşında,
Kur'an-ı kerimi hıfzedenler [ezberleyenler] şehid
olup azalmaya başlayınca, Hz. Ömer, halife Hz. Ebu Bekre,
Kur'an-ı kerimin yazılıp Mushaf haline gelmesini tavsiye etti. Hz. Ebu
Bekir de, Resulullahın kâtibi olan Zeyd
bin Sabit’e sureleri
ayrı ayrı yazdırdı. Sonra, Eshab-ı kiramın
ittifakı ile bir heyet tarafından bir mushaf
yazıldı. Hz. Osman zamanında bu mushaftan,
6 adet daha yazılarak vilayetlere gönderildi. Bugün bütün İslam ülkelerinde
mevcut olan Kur'an-ı kerimlerin tertibi ve şekli bu mushafa
tam uygundur. O zamandan beri de bir tek harfi değişmemiştir. (Mirat-ı kâinat) Kur’an-ı kerimin değiştiğini söylemek birkaç yönden küfür olur: 1- Allahü teâlâ, Kur’an-ı kerimi hiç kimsenin değiştiremeyeceğini ve bunu bizzat kendisinin koruyacağını bildiriyor: (Rabbinin
sözü doğruluk ve adaletle tamamlandı. Onun sözlerini [Kur'anı] değiştirebilecek [hiçbir
şey, hiçbir kuvvet] yoktur.) [Enam
115] (Kur'anı biz indirdik,
elbette yine onu biz koruyacağız.) [Hicr 9] (Kur’an,
eşi benzeri olmayan bir kitaptır. Ona önünden, ardından [hiçbir yönden, hiçbir şekilde] bâtıl
gelemez [hiçbir ilave ve çıkarma yapılamaz. Çünkü] O, kâinatın
hamdettiği hüküm ve hikmet sahibi Allah tarafından indirilmiştir.)
[Fussilet 41-42] [Kur’anı Allah indirdiği için, onu bozabilecek birisinin
çıkamayacağı açıkça bildiriliyor. Diyelim ki 19 cu, Tövbe suresindeki iki âyeti veya başka âyetleri çıkarıp
Tam Kur’an diye bir kitap bastırsa, piyasaya sürülünce, hile meydana
çıkar ve hiç itibar görmez.] Bu üç âyet-i kerimeye rağmen, Kur’an değişti demek çok büyük, çok çirkin
bir iftira olur. 2- Kur’an-ı kerimi hâşâ Resulullah değiştirdi diyenler de çıkıyor. Bu, âlemlere
rahmet olarak gönderilen son resul için çok çirkin iftiradır. Üzerinde
durmak bile gerekmez. Bir âyet meali (Eğer o [peygamber] bize atfen, [Kur’ana] bazı sözler katsaydı, biz onu kuvvetle
yakalayıp şah damarını koparır, helak ederdik, hiçbiriniz de buna engel
olamazdınız.) [Hakka 44-47] Resulullah değiştirdi diyen bu âyeti de inkâr etmiş olur. 3- Daha çok Rafıziler, üç halife ile eshab değiştirdi diyorlar. Üç halife,
âyet-i kerimelerle övüldüğü gibi, eshabın tamamı da övülmektedir. Hepsinin
Cennetlik olduğunu bildiren bir âyet-i kerime meali: ([Eshab-ı kiramın] hepsine hüsnayı [Cenneti]
vâdettik.) [Hadid
10] Hepsi Cennetlik olan bu kıymetli insanlara nasıl iftira edilebilir ki? 4- Mucize olması bakımından da değiştirilemez. İki âyet meali şöyledir: (Kulumuza [peygambere] indirdiğimizden [Allah’tan geldiğinden] bir şüpheniz varsa,
iddianızda doğru iseniz, Allah’tan gayri şahitlerinizi [bilginlerinizi] de yardıma çağırıp, haydi onun benzeri bir sure
meydana getirin! Bunu yapamazsınız, asla yapamayacaksınız da.) [Bekara 23, 24] (De ki: Bu Kur'anın
bir benzerini ortaya koymak üzere insanlar ve cinler toplanıp, birbirine
destek de olsalar, yemin olsun ki yine de benzerini ortaya koyamazlar.)
[İsra 88] [14 asırdır, din
düşmanları, Allah’ı yalancı çıkarmak için uğraşmışsa da yapamadılar.
19 cular da bunu yapamaz.] |
Anasayfaya dön | Konulara dön |
Sadakat.Net©İslami web hizmetleri |