Kur’an-ı kerimde tenakuz yoktur
Bir yazar, âyetleri de yanlış yazarak, Kur’an-ı kerimde çelişki
bulduğunu sanıp, diyor ki, (Tanrı, insanı şu âyette topraktan, şu âyette
sudan, şu âyette çamurdan yarattığını söylüyor.) Bu yazara nasıl cevap vermek gerekir? CEVAP Bir karıncayı yaratmaktan aciz birinin, kâinatı bir nizam içinde
yaratan ve devam ettiren Yaratıcıya böyle söylemesi ne kadar ahmaklıktır.
Bu koca kâinatı görüyorlar da, bunun bir yaratıcısının bulunduğunu kabul
etmiyorlar. Allah’ın kelamında tenakuz [çelişki] olmaz. Cenab-ı Allah
buyuruyor ki: (Eğer o [Kur’an-ı
kerim] Allah’tan başkası tarafından
[gelmiş] olsaydı, elbette
onda tutarsız [uyumsuz] çok
şey bulunurdu.) [Nisa 82] Eshab-ı kiramdan birkaç zat, bir âyet-i kerime üzerinde farklı
yorumlar yaparken, Resulullah efendimiz çıkageldi ve buyurdu ki: (Sizden önceki
ümmetler, Allah’ın gönderdiği kitabı yanlış yorumladıkları için helak
olmuştur. Bu Kur’anın bir kısmı, diğer bir kısmına zıt değildir. Anlayamadığınız
yerleri bilenlerden sorun!) [İ. Ahmed] Peygamber efendimiz, kimseden bir şey öğrenmemiş, hiç yazı
yazmamış iken ve geçmişlerden ve etraftakilerden haberi olmayan insanlar
arasında hasıl olmuş iken, Tevrat’ta ve İncil’de ve bütün başka kitaplarda
yazılı şeyleri bildirdi. Geçmişlerin hâllerinden haber verdi. Her dinden,
her meslekten ileri gelenlerin hepsini hüccet ve burhanlar ile susturdu.
En büyük mucize olarak Kur’an-ı kerimi ortaya koydu. Allahü teâlâ, Resulüne
buyuruyor ki: (Sen bundan [Kur’an-ı kerim gelmeden] önce bir kitap okumuş ve onu yazmış değildin. Eğer öyle olsaydı bâtıl
yoldakiler, [Kur’anı başkasından öğrenmiş veya önceki semavi kitaplardan
almış] derler ve [Yahudiler
de, Onun vasfı Tevrat’ta ümmidir, bu ise ümmi değil diye] şüpheye düşerlerdi.) [Ankebut 48] Ateist yazar, (Kur’anda, insanın yaratılışı ile ilgili olarak
bir yerde çamur, bir yerde toprak, bir yerde su, bir yerde nutfe deniyor.
Görüldüğü gibi Kur’anda çelişki vardır) diyor. Kur’an-ı kerimde çelişki [tenakuz] yoktur ve olamaz. Kur’an-ı
kerim, her cahilin kolayca anlayacağı basit bir kitap değildir. Kur’an-ı
kerimin tercümesini okuyup da, hüküm çıkarmaya çalışmak çok yanlış olur. Hz. Âdem’in, Âl-i İmran suresinde topraktan, Hicr suresinde balçıktan, Sâffât suresinde cıvık çamurdan, Rahmân suresinde kuru balçıktan olduğu
belirtilmektedir. Mesele ilmi bir şekilde incelenince, her dört kelimenin
de menşeinin toprak olduğu görülür. Demek ki, Hz.Âdem çeşitli topraklardan
yaratılmıştır. Hadis-i şerifte
de buyuruldu ki: (Allahü teâlâ,
Âdem aleyhisselamı yeryüzünün her tarafından alınan topraklardan yarattı.
Bu sebeple neslinden, siyah, beyaz, esmer, kırmızı renkte olanlar olduğu
gibi, bu renkler arasında bulunanlar da oldu. Kimi yumuşak, kimi sert,
kimi de halis ve temiz oldu.) [Ebu Davud] Hz. Âdem, yeryüzünde yaratılan ilk insan ve ilk Peygamberdir.
Bütün insanların babasıdır. Çeşitli ülkelerden getirilen toprakları
melekler su ile çamur yapıp, insan şekline koydu. Mekke ile Tâif arasında kırk yıl yatıp, pişmiş gibi kurudu. Önce Muhammed
aleyhisselamın nuru alnına kondu. Sonra Muharremin onuncu Cuma günü
ruh verildi. Kendisine her şeyin ismi ve faydası bildirildi. İnsanlar bir kişiden, Hz.Âdem’den yaratılmıştır. (Nisa
1,
Zümer 6, Enâm 98) İlk insan, çamurdan, balçıktan, yani topraktan yaratılmıştır.
(Âl-i İmran 59, Enâm 2, Rum 19, 21, Sâffât 11, Rahmân 14, Arâf 12, Hicr 26, 28, 33, İsrâ 61, Sad 71) İlk insanın çamurdan, nesli, nutfeden yaratılıp; nutfe, çeşitli
devrelerden sonra et, kemik, sonra insan haline geldi. (Müminun
12-14,
Secde 7-9, Hac 5, Mümin 67) Her canlı şey [hayvan ve bitki] sudan yaratılmıştır. (Enbiya
30,
Nur 45,
Furkân 54) İnsan nutfeden yaratılmıştır. (Nahl 4, İnsan 2, Abese 19) İlk insan topraktan, nesli nutfeden yaratıldı. (Fâtır
11,
Hac 5,
Kehf 37, Mümin 67) Bu âyetlerde, insanın nutfeden yaratıldığı açıkça bildirilirken,
aşağıdaki âyetlerde, nutfe
için, su, hakir su,
atılan su gibi ifadeler, teşbihler kullanılmıştır. Bir damla sudan,
bir damla nutfeden yaratılan insan, kibirlenir, kendini bir şey zanneder.
Böyle bir insan için buyuruluyor ki: (Bakarsın
ki Rabbine apaçık bir hasım oluverir.) [Nahl 4] Hakir su ifadesinden
de kolayca anlaşılacağı gibi, insan basit bir sudan yaratılmıştır. Allahü
teâlâ, (Aslın bu, niye kibirleniyorsun)
buyuruyor. İblis de, ateşi üstün, toprağı da hakir gördüğü için, kibirlenerek
topraktan yaratılan Hz. Âdem’e doğru secde etmedi. (Arâf 12, Hicr 33, Sad 74, 75) İnsan sudan [nutfeden] yaratıldı. (Furkân 54) İnsan hakir sudan [nutfeden] yaratılmıştır. (Secde
8, Mürselât 20) İnsan, atılan bir sudan [nutfeden] yaratılmıştır. (Tarık
6) Görüldüğü gibi, âyetin birisinde nutfe, diğerinde su denmesi farklı bir şey değildir. Ateist yazarın anladığı gibi Kur’an-ı kerimde asla çelişki yoktur. |
Anasayfaya dön | Konulara dön |
Sadakat.Net©İslami web hizmetleri |