Nazar boncuğu şirk
mi? Nazar boncuğu takmak ve Allah’tan başkasına itaat etmek şirk
midir? CEVAP Nazar boncuğu takan herkese müşrik demek çok yanlıştır. Boncuğun
yaratıcı bir kuvvete sahip olduğuna inanmak şirktir. Fakat hangi müslüman,
bir boncuğun yaratıcı gücü olduğuna inanır? Hadis-i şerifte, (Temime ve tivele şirktir) buyuruluyor.
Manasız şeyleri veya küfre sebep olan rukyeyi
okumaya Efsun denir. Efsunu veya nazarı bizzat önlediğine inanılan nazarlık
denilen şeyleri, üzerinde taşımaya Temime
denir. Şirinlik muskası denilen rukyelere
Tivele denir. Rukye, okuyup üflemek veya
üzerinde taşımak demektir. Rukye,
âyet-i kerime ile ve hadis-i şerifle bildirilen dualarla yapılırsa
buna Taviz denir. Taviz ise caizdir. Hadis-i
şerifte (İlaçların en iyisi Kur'an-ı
kerimdir) buyuruldu (İbni
Mace) Mezhepsiz Kardavi ve
onun yoluna uyan yerli bid'at ehli, âyetlerle yapılan ve taviz denilen
rukyeleri taşımaya bile şirk diyorlar. Ellerinde bir şirk
çamuru, rastgele atıyorlar. İbni Abidin hazretleri
buyuruyor ki: (Nazar değmemek için tarlaya kemik,
korkuluk, hayvan kafası koymak caizdir. Bir kadın tarladaki mahsule
nazar değmemesi için ne yapacağını sorunca, Resulullah (Tarlaya hayvan kafası as) buyurur. Bakan, önce bunu görüp tarladaki
mahsulü sonra görür.) [Redd-ül
Muhtar c.5, s.232
ve 275] Redd-ül Muhtar’daki bu yazıdan
nazardan korunmak için korkuluk, hayvan kafası, nazar boncuğu ve benzeri
şeylerin temime olmayacağı, caiz olacağı pek açıktır. Bizzat nazar bocuğu
veya hayvan kafası nazarı önlemez. Nazarı önleyen Allahü teâlâdır. Bakan
kimse önce bunları görünce, gözlerinden çıkan zararlı şualar bunlara
isabet eder. Nazarın gerçek olduğu âyet-i kerime ile sabittir. Hadis-i
şerifte de (Nazar haktır) buyuruldu. (Müslim) (Allah’tan başkasına itaat etmek şirktir) sözü de çok yanlıştır.
Çünkü Kur'an-ı kerimde, Allah ve Resulüne ve ülülemre
de itaat edilmesi emrediliyor. Âlimlere, ana-babaya itaat da dinimizin
emridir. Bunlara itaat da Allah’a itaat olur. (Hadika) Altın mâşallah yazan
nazarlık takmakta mahzur olur mu? CEVAP Mâşallah yazılı altını,
çocuğun yastığına veya beşiğine dikmek veya takmak çok iyi olur. Nazarlık
olduğu için üstüne de takmak caizdir. Erkek çocuklara da altın nazarlık takmak caiz midir? CEVAPAltını nazarlık olarak takmak caiz, süs olarak takmak caiz
değildir. |
Anasayfaya dön | Konulara dön |
Sadakat.Net©İslami web hizmetleri |