“Ben hem mehdiyim, hem de resulüm, yani peygamberim. 14 asırdan
beri İslam âlimlerinin ittifakla bildirdikleri bütün farzlar değişmiştir.
Şimdiye kadar gelen bütün İslam âlimlerinin bildirdiklerinin hepsi yanlıştır.
Yalnız benim Kur’andan anladığım doğrudur. Mesela Amentüde 14
asırdır öğretilen hayır şer Allah’tandır ifadesi yanlıştır. Yalnız
hayır Allah’tandır, şer Allah’tan değildir. Delilim Nisa suresi 79.
âyetidir” diyen zatın görüşlerinde doğruluk payı var mıdır? CEVAP Hiç doğruluk payı olur mu? Hain değilse delinin tekiymiş.
Hâşâ onun dediği doğru olursa, bütün İslam âlimleri ve 14 asırdır
yaşanan Müslümanlık yanlış olmuş olur. Hayır Allah’tan olup da şer Allah’tan
olmazsa, şerli kimseler, Allah’a (Niye bana hayır vermedin de falancalara
çok hayır verdin, bu haksızlık nedir?) demezler mi?
İnsan hayrı da şerri de cüzi iradesiyle kendisi işler. Ama
ikisinin de yaratıcısı Allah’tır. İşte âyet-i kerime meali: (Zerre kadar iyilik yapan, onun mükafatını görecek, zerre kadar
kötülük yapan da onun cezasını görecektir.) [Zilzal
7,8]
Bu âyet, kendi irade-i cüziyemizle hayır ve şer işlediğimizi
gösteriyor. Öyle olmasa, iyilik işleyen Cennete, kötülük işleyen Cehenneme
gönderilmez. Hayrı ve şerri işlememize izin veren yani hayrı ve şerri
yaratan yine Allahü teâlâdır. İki âyet meali şöyledir: (Allah dilediğini saptırır, dilediğini de doğru yola iletir.)
[İbrahim 4] (Sizi de, işlerinizi de yaratan Allah’tır.) [Saffat 96]
(Her şeyin yaratıcısı Allah’tır.) [Zümer 62,
Mümin 62] Kadı Beydavi hazretleri bu âyeti, (Hayrı, şerri, imanı, küfrü
ve her şeyi yaratan ancak Allah’tır. Her şey Onun tasarrufu altındadır)
diye açıklıyor. Şimdi Nisa suresine bakalım: (Kendilerine bir iyilik dokununca, "Bu Allah’tan"
derler; başlarına bir kötülük gelince de "Bu senin yüzünden"
derler. “Küllün min indillah
= Hepsi Allah’tandır” de, bunlara ne oluyor ki bir türlü laf anlamıyorlar.)
[Nisa 78] Âyette tevile ihtiyaç kalmadan, hepsi Allah’tandır ifadesi
geçiyor. İyilik de kötülük de, hayır da şer de Allah’tandır. Allah’tan
başka yaratıcı olur mu hiç? Elbette hepsi Allah’tandır. Bundan sonraki
âyette ise şöyle buyuruluyor: (Sana ne iyilik gelirse Allah’tan, kötülük ise kendindendir.) [Nisa 79] Hâşâ bu âyet bir önceki âyete zıt değil ki. Bir insana kötülük
gelirse, bu kendi günahı sebebiyledir. Ama onun yaratıcısı yine Allah’tır.
İşte bir âyet meali: (Başınıza gelen herhangi bir musibet, kendi ellerinizle işlediğiniz
[günahlar] yüzündendir. [Bununla beraber] Allah çoğunu
affeder [musibete maruz bırakmaz]) [Şura 30]
Kötülük kendindendir demek, kul günahı işleyince Allah onu,
günahı sebebiyle belaya maruz bırakıyor demektir. Yoksa kul kötülüğü
kendisi yaratıyor demek değildir.
Resulullah efendimiz, imanla ilgili âyetleri açıklıyor, Kur’an-ı
kerimden sonra en sağlam kitap olan Buhari ve Müslim’de (İman, Allah’a,
meleklere, kitaplara, peygamberlere, kıyamet gününe ve hayrın şerrin,
Allah’ın takdiri ile olduğuna inanmaktır) buyuruyor.
Yine buyuruyor ki: (Kaderin, hayrın ve şerrin Allah’tan olduğuna inanmayan, mümin
değildir.) [Tirmizi]
(Şu üç şeyden korkuyorum: Âlimin sürçmesi, münafıkların
Kur'an böyle diyor diyerek tartışması ve kaderi inkâr etmesi.) [Taberani] |