İnceleme: Friv Hospital



Muhtemelen, çoğumuz çocuklukta "hastanede" oynamayı severdik. Akrabalar, akranlar ve evcil hayvanlar üzerinde karmaşık "operasyonlar", gerçek vefilm doktorlarının taklidi - eğlenceliydi. Daha yaşlı olanlar muhtemelen Dr. Aibolit kostümünü giydiler, modern çocuklar, muhtemelen, bir tür "Doktor Plyusheva" oynarlar - ama her zaman beyaz önlüklü çocuk kahramanlarını asla tanımazsınız?

Ancak yirmi yıl önce bir bilgisayarın (veya PlayStation konsolunun) mutlu sahipleri başhekim olarak ellerini deneyebilirlerdi - hepsi Bullfrog Productions ve Peter Molyneux'un (Peter Molyneux) Theme Hospital adlı harika Friv oyunu sayesinde.... İşin garibi, bu iş adamı asla değerli taklitçileri bulamadı - benzer bir şey yaratma girişimleri oldu, ancak türün kurucusunun popülaritesini elde etmeyi başaramadılar.

Friv5Online Studios'tan Friv Hospital, 20 yıllık bir strateji oyununun başarılı bir yeniden yapımı için ciddi bir iddia. Geliştiriciler arasında Bullfrog Productions ve Lionhead Studios'un yerlileri var, bu yüzden bunu kaçırmaya hakkımız yoktu. Two Summits County Hospital'a hoş geldiniz - ve ayakkabı kılıflarınızı giymeyi unutmayın!

Tycoon türü, hepimizin bildiği gibi, kârı en üst düzeye çıkarmak için bir ekonomik birimin dolaylı yönetimini içerir. İnsanları tedavi etmek de bir iştir. Elbette, tamamen devlet kontrolü altında olan sağlık sistemine daha alışkınız, ancak kapitalist ülkelerde (ve modern Rusya'da da) özel klinikler sıra dışı değil. At İki Nokta Hastanesi, biz böyle bir hastanenin başına bulunmaktadır. Ana görevimiz, hastaların kasada olabildiğince fazla nakit bırakacakları şekilde davranmaktır. Kulağa biraz alaycı ve belki de anlamsız geliyor - ama tüm Friv oyun böyle.

Açıkçası komik çevre her şeyde göze çarpıyor: kasıtlı olarak karikatürize edilmiş karakterler neler, eylemleri neler, ama buradaki en komik şey hastalıklar ve onları tedavi etme yolları. Kelimenin tam anlamıyla rengini yitirmiş hastaları boyamaktan oluşan renk terapisini veya kafasına yapıştırılan mutfak gereçlerinin bir mıknatıs yardımıyla hastalardan çıkarıldığı bir dekültivizm laboratuarını nasıl buluyorsunuz?

Yerleşim yerlerinin isimleri gibi diğer önemsiz şeyler hakkında söylenecek bir şey yok. İşin garibi, mizah oldukça yüksek bir çıtaya sahip ve banal alay etmeye kaymıyor. Bu arka plana karşın, çevirmenlerin çalışmaları özellikle dikkat çekicidir. Yerelleştiriciler şaşırtıcı derecede iyi çalıştı - şakalar sadece keskinliklerini kaybetmekle kalmıyor, aynı zamanda bazı durumlarda yerli oyuncu için mükemmel bir adaptasyon elde ediyorlar.

Kahkaha kahkahadır ve en saçma hastalıklara rağmen hastalara tedavi ve bakım sağlamak gerekir. Burada pek çok farklı tıp kurumu olduğu için bunun Dve Tops bölgesinde yapılması gerekecek.

Bazen çalışanlar küçük işler yapar. Onlarla başa çıkmak pek mantıklı değil, dahası, genellikle başarılı bir şekilde ve oyuncunun katılımı olmadan tamamlarlar.

Friv Hospital'daki kampanya, birbiri ardına açılan bir doğrusal görevler zinciridir. Her bölümde, yönetimimiz altında belirli bir klinik verilmiştir ve yönetim, uygulanması hastanenin derecelendirmesini artırmamızı sağlayan çeşitli görevler belirler. Kural olarak, bir sonraki kliniğin kilidini açmak için, mevcut bölümde bir derecelendirme yıldızı için görevleri tamamlamanız gerekir.

Hedefler çok çeşitlidir: bir veya başka bir hastalığa yakalanmış belirli sayıda kişiyi iyileştirmek, personele gerekli çalışma koşullarını sağlamak, gerekli miktarda parayı biriktirmek... Her şeyi hatırlayamazsınız.

Hastane sicil ile başlar - bu özel ofis inşaat listesinde ilk sırada yer alır. Resepsiyonda, ziyaretçiler kontrol edilir ve belirli doktorlara yönlendirilir. Pratisyen hekim, tanı koyucu, cerrah, eczacı - bunlar bizim olağan uzmanlık alanlarımızdır, ancak hastane geliştikçe ve yeni hastalıklar teşhis edildikçe, en egzotik rahatsızlıkları tedavi etmek için yeni ve yeni odalar inşa edilmelidir. Burada insanlar aşırı pikselleşmeden iyileşir (bu böyle bir hastalıktır) ve burada bir kafa yerine aniden beliren bir ampulü sökerler.

Hastaların direkt tedavisine ek olarak kliniğin duvarları içinde ne kadar rahat olduklarına da dikkat etmek gerekir. Ziyaretçilerin hastanemizi tercih etmeleri için soda, radyatör (veya tersine klima), çiçekler ve diğer süslemelerin bulunduğu tuvalet ve otomatlar.

Çalışanlar da daha az ilgiye ihtiyaç duymazlar - bir dinlenme odasına, gelişmiş bir eğitim odasına ve yemek yiyebileceğiniz bir kafeteryaya ihtiyaçları vardır.

Doktorlara ek olarak, sağlık görevlileri, yöneticiler ve görevliler var. Birincisi doğrudan tedaviyle ilgilenir, ikincisi onlara yardım eder, üçüncüsü resepsiyon ve pazarlama departmanında çalışması gerekir ve klinikte düzeni sağlamanın tüm endişeleri hizmetlilerin omuzlarına düşer. Her çalışanın yalnızca genel bir uzmanlığı değil, aynı zamanda bir deneyim puanı ve eğitim için beş yuvası vardır. Hem daha hızlı teşhis gibi çeşitli bonuslar hem de belirli bir alanda uzmanlaşma için gereklidir - örneğin, bir cerrahın ameliyatları gerçekleştirmesi gerekir.

Yeni ofis türleri açmak için, bilimsel eğitim almış doktorları istihdam eden bir araştırma merkezinin hizmetlerini kullanabilirsiniz ve komşu arsaların satın alınması, kliniğin hasta akınıyla baş edebilecek şekilde genişlemesini sağlar.

Son olarak belki de oyundaki en keyifli aktivite hastane düzeni ve iç dekorasyondur. Hem tamamen dekoratif hem de belirli bir anlamı olan çok çeşitli nesneler vardır (örneğin, broşürleri olan bir raf can sıkıntısını giderir ve resimler ofisin çekiciliğini artırır), çok sayıda vardır. Bölge kliniğinizi güvenle yeniden oluşturmayı deneyebilirsiniz. Tek üzücü, TPH'deki tüm hastanelerin tek katlı olması.

Yakından bakarsanız, bu oyundaki oynanış da bir tür "tek hikaye" dir. Çevresindeki anlamsızlık, iş adamının temellerine sızdı - stratejik düzeyde, her şey çok kolay. Genişletmek için yer olduğu sürece ilgi vardır - tüm boş zamanınızı yeni ofisler planlamak ve çalışanları işe almak için harcarsınız. Görünüşe göre hastane kendi kendine çalışıyor - başhekimin olayların seyrine müdahale etmesi gerekmiyor. Negatif paraya girmek neredeyse imkansız - hastaların uzun kuyruklar veya can sıkıntısı hakkındaki tüm şikayetlerine rağmen, kliniği ziyaret etmeye devam ediyorlar. Çalışanlar ayrıca çalışma koşullarını özellikle talep etmiyor ve işi bırakmak için aceleleri yok.

Hastanenin yaşadıklarını tamamen unutursanız, hiçbir şey değişmeyecektir. Deney uğruna, tuvaletleri kapatmaya çalıştım ve görevlilerin temizlemesini yasakladım ve oyunun kendisini arka planda çalışmaya bıraktım. Çamur yüzünden hastaların akışı kurudu ve doktorlar kendi özgür iradeleriyle toplu halde beyanlar yazdılar mı? Türünün hiçbiri - birkaç yıllık Friv oyun boyunca, hastanenin tamamı kanalizasyonda mutlu bir şekilde dörtnala koşarak rahatsızlığın sinyalini verdi, ancak herkes işini yapmaya devam etti. Hatta yıl sonunda ziyaretçilerin en sevdiği hastane de dahil olmak üzere birkaç ödül almayı başardık. Fiyatlar maksimuma çıkarıldı - aynı! Klinik kârlı olmayı bıraktı, ancak yine de iflastan uzaktı.

Tabii ki, reytingde iki veya üç yıldıza ulaşma hedefini kendinize koyarsanız, o zaman böyle bir tavırla başarıya ulaşamazsınız. Ama yine de, daha fazla "meydan okuma" ve hiçbir şey olmadan bırakılma fırsatı istiyorum ve şimdi yüksek bir derecelendirme için, aynı eylemlerin monoton bir şekilde tekrarlanması gerekiyor. Çok az sayıda rastgele olay vardır - daha doğrusu öyledir (yıldırım çarpması, deprem veya salgın), ancak etkileri en aza indirilmiştir. Diğer her şeye, buraya fazla miktarda mikro kontrol ekleyin - sınıfları kopyalayamazsınız, çekiciliği artırmak için tüm odaları bir grup nesneyle inşa etmek gerekir ve çalışanları ve araştırma projelerini eğitme süreci oyuncunun sürekli ilgisini gerektirir. . Esasen stratejik planlama ve yönetim yoktur.

TPH, The Sims'i anımsatıyorve onun kendi evimizin düzeniyle ilgili olan bölümünde - sadece burada tüm hastanenin iç mekanını planlıyoruz. Bunu, yalnızca ofislerin ve binaların dış çekiciliğini önemseyerek, istediğiniz gibi yapabilirsiniz - işgücü verimliliğini artırmak için herhangi bir süper çabaya ihtiyacınız yoktur.

İlk bakışta Friv Hospital hem gözü hem de ruhu memnun ediyor. Her şey güzel, onurlu, asil, görünüşe göre burada - hayallerimin hastanesi hakkında bir kodaman. Ancak oyundan birkaç saat sonra geçmiş coşkunun izi kalmadı. Evet, mükemmel bir tasarım, iyi bir mizah ve genel olarak kullanıcı dostu bir arayüz var, ancak tür için esas olan eksik - işletmenin stratejik yönetimiyle uğraşmaya gerek yok. İyi bir iş adamının senaryo yazarlarının katılımı olmadan kendi başına yaratması gereken bir sonraki lojistik veya ekonomik sorunu çözdükten sonra iyi yapılmış bir iş hissi de yoktur. Sandbox modu yoktur ve derecelendirme yıldızlarının yardımıyla kampanyanın yeni bölümlerinin kilidini açmak, geçişin süresini artırmanın yalnızca bir yoludur.

Tabii ki, tüm bunlar yamalar ve eklemelerle çözülür - ama olacaklar mı? İstatistiklere ve incelemelere bakıldığında, Friv oyun mevcut haliyle iyi karşılandı. Ancak koridorlara saksı yerleştirmekten daha karmaşık bir şey yapmak isteyenler muhtemelen daha ciddi projeleri beklemelidir.

Artıları: Harika stil ve tasarım; mükemmel yerelleştirme; Mizah.

Eksileri: tam teşekküllü bir iş adamı için yeterli derinlik yok; belirli anlarda ekstra mikro kontrol; tekrarlayan eylemlerin otomasyon eksikliği.

 

 





Telif Hakkı © 2022 Open Source Matters. Tüm Hakları Saklıdır.
Joomla!, GNU Genel Kamu Lisansıaltında dağıtılan özgür bir yazılımdır.
6b3c0ba1e0402e20a237d628b69b3f81